نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 18:24

معاون وزیر نیرو: بسیاری از روستاها درگیر تنش آبی هستند

معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو گفت: در حال حاضر بسیاری از روستاها دچار تنش آبی شده‌اند و در این راستا آبرسانی به حدود ۱۷ هزار روستا در حال انجام است‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد حیدری در سفر دو روزه به خراسان رضوی و دیدار با مسئولان مختلف این استان اظهارداشت: وضعیت به نحوی است که حتی استان‌های شمالی کشور نیز با محدودیت آب مواجه شده‌اند و میزان بارندگی‌ها در شهری مانند مشهد، 60 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به ناترازی‌های مالی، برق و آب در کشور بیان کرد: در حال حاضر خیلی از روستاها دچار تنش آبی شده‌اند و در این راستا آبرسانی به حدود 17 هزار روستا در حال انجام است که 700 روستا از این تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است.

معاون وزیر نیرو در این دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و دادستان‌های شهرستان‌های مختلف استان از همراهی این نهاد در مدیریت شرایط دشوار صنعت آب و برق در تابستان امسال قدردانی کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دستگاه قضا در استان همدلی خوبی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی بوجود آورده است تا شرایط سخت تابستان امسال به لحاظ تامین آب و برق به خوبی مدیریت شود. 

حیدری خاطرنشان کرد: پارسال طرح‌های ویژه برای مدیریت آب و برق در خراسان رضوی اجرا شد و دستگاه قضا نیز همراهی خوبی با شرکت‌های صنعت آب و برق استان داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437236

مهمترین اخبار ایران و جهان: