نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:10

هتک حرمت به قرآن کریم یک طرح و سریال آمریکایی است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: هتک حرمت به آستان مقدس قرآن کریم یک طرح و سریال آمریکایی است که می‌خواهند ما را خسته کنند تا قبح مسئله بریزد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای اخیر شاهد تکرار اقدام جنون‌آمیز، هتک حرمت و اهانت سازمان‌یافته به ساحت قدسی قرآن کریم با مجوز رسمی و پشتیبانی دولت سوئد هستیم. موضوعی که بیانگر درماندگی غرب در مواجهه با منطق مستحکم اسلام و گسترش آن در اروپاست.

این اقدام کشورهای اروپایی باید با واکنش قاطع و جمعی مسلمانان و کشورهای مسلمان مواجه شود. همین چند روز پیش و بعد از اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان در سوئد بود که ترکیه به عضویت این کشور در ناتو رأی مثبت داد، بدون آنکه عدم اهانت به مقدسات اسلامی را پیش‌شرط رأی خود کند. این عدم واکنش متناسب و هماهنگ کشورهای اسلامی در حالی است که ۵۷ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی هستند و کشورهای مسلمان ۵۵ درصد ذخایر نفتی و گازی دنیا را دارا هستند که بیش از ۹۰ درصد آن در اختیار عربستان، ایران، عراق، کویت، امارات، قطر و لیبی است.

علاوه بر آنکه مسلمانان از نعمت ذخایر عظیم انرژی برخوردار هستند، دسترسی جهان اسلام به برخی از تنگه‌های استراتژیک و اقتصادی جهان همچون تنگه هرمز، کانال سوئز، تنگه مالاگا و تنگه باب‌المندب، آنان را در موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک ویژه‌ای قرار داده است و با این ذخایر عظیم نفت خام، گاز طبیعی و دسترسی به آبراه‌های بین‌المللی، باید به ابرقدرت جهان تبدیل شوند؛ اما متأسفانه مسلمانان از این نعمت‌های الهی تاکنون به‌خوبی استفاده نکرده‌اند و وحدت و یکپارچگی، حلقه مفقوده میان آنان و عامل اصلی در عدم دستیابی‌شان به یک هژمون و قطب قدرت است.

سید هادی سید افقهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به هتک حرمت در کشورهای اروپایی به ساحت مقدس قرآن کریم و ضرورت همکاری کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، اظهار داشت: فاصله و اقدامات کشورهای غربی و غیر غربی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که «اسلام» را به عنوان دین اصلی خود در بسیاری از نهادهای دینی، فرهنگی و قضائی خود قبول دارند، با آمریکا و غرب یکسان نیست.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را می‌توان به ۴ دسته تقسیم کرد، ادامه داد: دسته اول کشورهای وابسته و متکی به آمریکا و غرب هستند مثل کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس که خریدهای تسلیحاتی، تبادل بازارشان و فروش نفت آنها کشوهای غربی و در رأس آنها با آمریکاست.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: دسته دوم کشورهایی هستند که سرسپرده آمریکا نیستند اما بیشتر تمایل به رهبری آمریکا و همسویی با موضع گیری‌های ایالات متحده دارند ولی آمریکا حق امر و نهی به آنها ندارد.

سید افقهی با بیان اینکه دسته سوم کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی کشورهایی هستند که با آمریکا تعامل دارند، عنوان کرد: کشورهایی مثل تونس، الجزایر و… با آمریکا تعامل دارند اما نه سرسپرده هستند و نه دشمنی با آنها دارند.

وی اظهار کرد: دسته چهارم کشورهای عضو این سازمان در حال خصومت با آمریکا و غرب هستند که البته تعدادشان کم است.

کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد: ۷۵ درصد از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی جزو دسته اول و دوم هستند که متأسفانه در رأی گیری‌ها تأثیر گذار هستند. کشورهایی مثل سومالی، بنگلادش و… که به لحاظ اقتصادی ضعیف هستند لذا بسیاری از کشورها می‌توانند آنها را بخرند و در نتیجه در رأی گیری‌ها به سمت غرب تمایل داشته باشند.

سید افقهی یادآور شد: برخی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در مسائل جدی از جمله موضوع سلمان رشدی، کاریکاتورهای موهن، فیلم‌های هالیوودی بر علیه مقدسات اسلام و شخص پیامبر (ص) موضع گیری‌های بسیار محتاطانه و با واژه‌های دوگانه را اتخاذ کرده‌اند.

وی با اشاره به کشورهایی که نسبت به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم اعتراض کردند، افزود: تعداد کشورهایی که نسبت به این هتک حرمت واکنش نشان دادند کم و انگشت شمار است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه عراق و ایران، نسبت به این هتک حرمت واکنش جدی نشان داده‌اند، افزود: «سلوان مومیکا» فرد هتاکی که دست به آتش زدن قرآن زد، در استخدام موساد بوده و با وساطت اسرائیل در کشورهای اسکاندیناوی و سپس در سوئد مستقر می‌شود.

سید افقهی با بیان اینکه امید چندانی به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی وجود ندارد، گفت: نقش ملت‌ها در این امر می‌تواند بسیار مهم باشد و می‌توانند با تحریم کالاهای اروپایی اعتراض خود را نسبت به هتک حرمت قرآن بیان کنند چرا که بسیاری از کشورهای اسلامی بازار مصرف کشورهای اروپایی هستند.

وی افزود: ایران همواره در نبرد و جنگ تمدن‌ها با غرب است و آنها همیشه نقش مهاجم را ایفا کرده‌اند و ما در جایگاه مقابله با این تهاجم بوده‌ایم در حالی که طبق فرمایشات رهبر انقلاب ما نباید تنها در جایگاه مدافع ارزش‌هایمان باشیم بلکه باید تهاجم نسبت به ضد ارزش‌ها، خشونت‌ها و… داشته باشیم.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند با اینگونه هتک حرمت‌ها فریاد ما را در بیاورند تا اینگونه القا کنند که شکست خورده‌ایم، افزود: هتک حرمت به آستان مقدس قرآن کریم یک طرح و سریال آمریکایی است که می‌خواهند ما را خسته کنند تا قبح مسئله بریزد.

سید افقهی هدف دیگر رژیم آمریکا و هم پیمانانش را خلع اعتقاد و اندیشه‌های اسلامی از خانواده‌های مسلمان چه در اروپا و چه در کشورهای اسلامی دانست و گفت: مسئله هم جنس‌گرایی موضوع مهمی است که آنها با وقاحت تمام می‌خواهند آن را گسترش دهند حتی سفارت انگلیس در عراق با کمال وقاحت تمام پرچم و نماد همجنس‌گرایی را از بالای پشت بام آویزان کرده بودند که با تظاهرات مردم آن‌را جمع کردند.

وی ادامه داد: غرب به دنبال قبح زدایی این مسائل است تا از این طریق ذهن جوانان را به اندیشه‌های دیگر از جمله انکار جنسیت، هم جنسگرایی و… آماده و سوق دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان با تاکید بر اینکه در یک جنگ تمام عیار، فرهنگی، اعتقادی و تربیتی با غرب هستیم که این مهم نشان می‌دهد اسلام در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: غرب به دنبال اعمال فشار به خانواده‌های اسلامی در کشورهای اروپایی مخصوصاً کشورهای اسلام گرایی که عمدتاً احزاب راست افراطی، ضد اسلامی، نژاد پرست و آپارتاید هستند، است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400780

مهمترین اخبار ایران و جهان: