نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 17:37

قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار در بخش وکالت به اصلاح نیاز دارد

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین گفت: نگاه به شغل وکالت به عنوان یک کسب و کار دیدگاه اشتباهی است که آسیب آن متوجه مردم می شود بنابراین باید اصلاحاتی در قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار وکلا صورت گیرد تا شرایط بهتری ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد نویسنده ظهر امروز در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین که به مناسبت «روز خبرنگار» صورت گرفت، اظهار کرد: نهاد وکالت به دو شاخه کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه تقسیم می شود که تفاوت آنها در انتخاب ریاست این نهادها است. زیرا رییس مرکز وکلا از طرف قوه قضاییه انتخاب شده و رییس کانون وکلا از طریق انتخابات برگزیده می شود.

وی افزود: مرکز وکلای دادگستری استان قزوین سعی کرده فعالیت های جدید و موثری را انجام داده است. بر این اساس دوشنبه های حقوقی داریم که بسیار پربار است و شرایطی را ایجاد کرده ایم که وکلا بتوانند نهایت استفاده را از آن داشته باشند.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین با بیان اینکه تاکنون دو همایش عدالت ترمیمی در استان برگزار شده است، عنوان کرد: عدالت ترمیمی سعی دارد به جای در نظر گرفتن مجازات برای مجرم به دنبال کشف و ارائه راه حل باشد تا مجروم دوباره مرتکب جرم نشود.

این مسوول تصریح کرد: عدالت ترمیمی تحولی در دادگستری ایجاد می کند تا مشکلات سریع تر و بهتر حل و فصل شود.

وی گفت: با توجه به تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار که اوایل ۱۴۰۱مصوب شد، تعداد وکلای در حال پذیرش به دو برابر گذشته رسیده است.

نویسنده بیان کرد: نگاه به شغل وکالت به عنوان یک کسب و کار دیدگاه اشتباهی است که آسیب آن متوجه مردم می شود بنابراین باید اصلاحاتی در قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار وکلا صورت گیرد تا شرایط بهتری ایجاد شود.

نویسنده یادآور شد: حدود ۸۵۰ نفر وکیل دادگستری در مرکز وکلای دادگستری استان فعالیت دارند که حدود ۴۰۰ نفر آنان کارآموز وکالت و بقیه وکیل پایه یک هستند البته حدود نیمی از این کارآموزان به دلیل مصوبه فوق در ۲ تا ۳ سال اخیر اضافه شده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432636

مهمترین اخبار ایران و جهان: