نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 07:26

راکد بودن 30 درصد واحدهای مرغداری محلات

رئیس جهاد کشاورزی محلات گفت: ۳۰ درصد واحدهای مرغداری این شهرستان راکد هستند.

امیر عربی در گفت‌‌وگو با خبرنگار  فارس در محلات اظهار کرد: در حال حاضر 30 درصد واحدهای مرغداری این شهرستان به دلیل مشکلات متعدد به صورت راکد هستند.

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته نشست‌هایی به منظور راه اندازی واحدهای تولیدی راکد برگزار و تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات این واحدها اتخاذ شد.

رئیس جهاد کشاورزی محلات کمبود نهاده‌های تولید، عدم تحویل به موقع خوراک و نهاده،کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و عدم همکاری بانک‌های عامل، عدم تخصیص و تامین سوخت گازوئیل ژنراتوررهای مولد برق اضطراری با توجه به قطعی برق، مشکلات گازرسانی را از مهم‌ترین چالش‌های مرغداران شهرستان برشمرد.

وی گفت:‌ زمانبر بودن صدور پروانه‌های بهره برداری و بهداشتی،عدم تمکن مالی بسیاری از مرغدارن جهت دیوارکشی مرغداری‌ها از دیگر چالش‌های پیشرو فعالان این عرصه به شمار می‌رود.

رئیس جهاد کشاورزی محلات پیگیری تسهیل شرایط اداری صدور پروانه‌ها و انعکاس مسائل و مشکلات مذکور و ترغیب مرغداران به جوجه ریزی و استفاده از ظرفیت بالقوه با توجه به وجود و پتانسیل موجود را از مصوبات نشست اخیر برشمرد.

 به گفته وی محلات دارای ۲ هزار و ۶۰۰ بهره‌بردار کشاورز است و تولید کنندگان شهرستان محلات سه درصد شیر و گوشت قرمز، پنج درصد تخم مرغ و ۱۱ درصد گوشت مرغ استان مرکزی را تولید می شود. 

عربی با بیان اینکه محلات بزرگترین صادر کننده ماهیان زینتی کشور است، خاطرنشان کرد: اولین مجتمع ماهیان زینتی محلات به زودی واگذار می‌شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429736

مهمترین اخبار ایران و جهان: