نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 18:09

لزوم پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های عمرانی در لرستان

خرم‌آباد - معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر لزوم پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های عمرانی در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان یاوری امروز یکشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی لرستان با اشاره به اهمیت موضوع اطلاع‌رسانی، عرصه رسانه را به‌نوعی عرصه نبرد دانست و اظهار داشت: همان‌طور که در زمان حمله فیزیکی دشمن با تمام قوا برای مقابله تجهیز می‌شویم در این عرصه نیز برای مقابله با هجمه‌های دشمن باید تجهیز شویم.

رسانه عرصه آرایش جنگی است

وی با بیان اینکه امروز عرصه رسانه، عرصه آرایش جنگی است و سربازان و نیروهایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند رزمندگانی هستند که در این جبهه سنگین که ممکن است آسیب‌های این جبهه بیش از آسیب‌های جنگ سخت باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه در جنگ سخت وقتی با حمله دشمن مواجه می‌شویم بدنه اجتماعی جامعه به‌هم‌پیوسته‌تر می‌شود، عنوان کرد: هر قدر حمله دشمن سنگین‌تر می‌شود اقشار مختلف مردم به‌هم‌پیوسته‌تر می‌شوند، همچنان که در جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس دیدیم هرجا فشار دشمن بیشتر می‌شد مردم بیشتر در کنار هم قرار می‌گرفتند.

یاوری، ادامه داد: در جنگ نرم و جنگ شناختی هرچقدر فشار علیه مردم بیشتر شود، انسجام و اتحاد میان مردم کمتر می‌شود و زمانی که عملیات رسانه‌ای رسانه‌های معاند بیشتر می‌شود سرمایه اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: همان گونه که اتاق جنگ در زمان عملیات سخت داریم، شورای اطلاع‌رسانی استان اتاق فرماندهی عملیات رسانه‌ای دولت در استان در جنگ نوین و جنگ رسانه‌ای است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تأکید بر اهمیت جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان گفت: تعلل مدیران عضو برای عدم حضور و یا تأخیر در جلسات قابل‌پذیرش نیست.

لزوم پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های عمرانی

یاوری بر اهمیت محور وحدت بین نیروهای جریان انقلاب تأکید کرد و افزود: انتقادهای سازنده در پیشبرد امور مؤثر خواهد بود و وجود هم‌افزایی میان نیروهای انقلابی یکی از موضوعاتی است که باید اعضای شورای اطلاع‌رسانی نسبت به آن اهتمام داشته باشند که محور وحدت که همان نظام اسلامی است نمود بیشتری داشته باشد.

وی بر مردمی‌کردن جریان خبری تأکید کرد و افزود: در سیاست‌های ابلاغی دولت بر این اصل نیز تأکید شده که گروه‌های مردمی در جریان رسانه‌ای و گفتمان فرهنگی می‌توانند بسیار اثرگذار باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه دستاوردهای دولت لزوماً پرداخت اعتبار پروژه‌های عمرانی نیست و تسهیلگری نیز است، عنوان کرد: دستاوردهایی که منجر به بالابردن رضایتمندی میان مردم شود، نیز می‌تواند به‌عنوان دستاورد برای دولت در نظر گرفته شود چرا که مردم همدلی میان مسئولان را نیز می‌خواهند.

یاوری با تأکید بر اهمیت پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و خدماتی لرستان عنوان کرد: تدابیری در نظر گرفته شود که تصویب پروژه‌ها در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان منوط به پیوست رسانه‌ای باشد که این پیوست به تأیید شورای اطلاع‌رسانی استان برسد.

وی با بیان اینکه قالب‌های نو اطلاع‌رسانی باید طراحی شوند تأکید کرد: در قالب ایجاد اتاق نخبگانی از سوی دستگاه‌های اجرایی قالب‌های نو و بر اساس بوم لرستان در حوزه اطلاع‌رسانی ایجاد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429236

مهمترین اخبار ایران و جهان: