نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 10:48

۱۴ باند سازمان یافته جرایم در سیستان و بلوچستان متلاشی شدند

زاهدان- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از اجرای پنجمین مرحله طرح رعد با انهدام ۱۴ باند سازمان یافته جرایم در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار دوستعلی جلیلیان صبح دوشنبه در جمع اصحاب رسانه از اجرای پنجمین مرحله از طرح عملیاتی رعد با هدف برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی و ضربه زدن به کانون جرایم در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این طرح، پس از کار اطلاعاتی و عملیاتی متعدد و منسجم در اقصی نقاط استان توسط مأموران جان بر کف پلیس اجرا شده است.

وی ادامه داد: در طی روند اجرای این طرح، ۵۸۷ متهم دستگیر، ۱۴ باند سازمان یافته انواع جرایم متلاشی و همچنین ۴۵ قبضه انواع سلاح غیرمجاز جنگی کشف و پنج باند سازمان یافته قاچاق سلاح غیرمجاز نیز متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به جلوگیری از ورود اتباع بیگانه به کشور، گفت: پلیس استان در روند اجرای این طرح، با اشراف اطلاعاتی، موفق شده تا تعداد هزار و ۲۵۰ نفر از مترددین غیرمجاز را که از مرز گذر کرده و وارد کشور شده بودند را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: در این طرح یک هفته‌ای، دو و نیم تن انواع مواد مخدر در نقاط مختلف استان کشف و در این رابطه ۲۳ قاچاقچی دستگیر و ۴۷ خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در این طرح دستگیر شدند.

جلیلیان گفت: در حوزه جرایم سایبری و فضای مجازی نیز پلیس فتا استان هزار و ۳۰۰ تارنمای مجرمانه شناسایی و اقدامات قانونی در خصوص آنها انجام داده است.

وی از تداوم طرح‌های عملیاتی، ضربتی و فوریتی پلیس در سیستان و بلوچستان خبر داد و تأکید کرد: طرح‌های عملیاتی در راستای برقراری نظم و امنیت و آرامش شهروندان اجرا خواهد شد، تمام تلاش ما این است که احساس امنیت در نقاط مختلف استان حاکم شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مخلان نظم و امنیت و هنجارشکنان باید بدانند که این استان جای امنی برای آن‌ها نیست و قاطعانه و به حکم قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وی در پایان از همکاری مردم با نیروهای پلیس تقدیر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429980

مهمترین اخبار ایران و جهان: