نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 19:27

ناپایداری‌های همرفتی اصفهان را فرامی‌گیرد/ تداوم روند کاهشی دما

اصفهان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وقوع ناپایداری‌های همرفتی بویژه در نیمه غرب، شمال و مرکز استان طی ۷۲ ساعت پیش رو خبرداد.

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از اواخر وقت فردا دوشنبه تا چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه وقوع ناپایداری‌های همرفتی را در سطح استان بویژه نیمه غرب، شمال و مرکز اصفهان انتظار داریم و شاهد رشد ابر و وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش رگبارهای پراکنده خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته درخصوص سامانه بارشی همرفتی هشدار زرد صادر و در آن به طور مشخص اعلام شد که بارش رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و احتمال وقوع صاعقه و تندباد لحظه‌ای در مناطقی چون آران و بیدگل، اردستان، انارک، اسلام آباد موگویی، بادرود، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، سمیرم، لنجان، برخوار (دولت آباد)، دهق، دهاقان، فریدن (داران)، شهرضا، فریدونشهر، فلاورجان، کاشان، کبوتر آباد، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، ورزنه، نطنز، نجف آباد، نائین، شاهین شهر و میمه انتظار می‌رود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی امروز یکشنبه آسمان بیشتر مناطق استان صاف تا کمی ابری است و در مناطق شمال و شرق اصفهان وزش باد به نسبت شدید در ساعات اولیه شب با گردوخاک همراه است.

به گفته حاجی بابایی دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد اما تا پایان هفته انتظار می‌رود که بیشینه‌های دما بین یک تا سه درجه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد، افزود: آران و بیدگل و بادرود از توابع شهرستان نطنز با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس بالای صفر و فریدونشهر با کمینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429380

مهمترین اخبار ایران و جهان: