نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 17:42

مرز تمرچین آمادگی بیشتری برای میزبانی زائران اربعین دارد

 ارومیه - فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: باتوجه‌به تجربه سال گذشته امسال مرز تمرچین آمادگی بیشتری برای میزبانی از زائران اربعین حسینی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی‌اکبر پور جمشیدیان ظهر جمعه در اجتماع فعالان و موکب داران اربعین حسینی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، افزود: امروز در سایه تلاش نیروهای مسلح، دولت و تمام ارکان نظام شاهد تحقق امنیت پایدار در مرزها و منطقه هستیم و استان‌های آذربایجان غربی و کردستان به‌واسطه مجاهدت شهدا از امن‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: تمام مردم چه شیعه و چه سنی در هر ۲ سوی مرزهای ایران و کردستان عراق عاشق اهل‌بیت (ع) هستند و در راه خدمت به زائران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

سردار پور جمشیدیان گفت: آب‌وهوای مناسب در مسیر مرز تمرچین یکی از عوامل اصلی در خصوص استفاده از این مرز است که باتوجه‌به گرمای امسال می‌توان شاهد سفری امن و ایمن در این مسیر بود.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه نیز در این همایش کوتاهی مسیر و خوش‌آب‌وهوا بودن را از جمله مزیت‌های مرز تمرچین دانست و گفت: اهمیت زیارت امام حسین (ع) موضوعی است که مورد تأکید ائمه اطهار (ع) بوده و میزبانی زائران اربعین حسینی یک توفیق بزرگ الهی برای مردم استان است.

کارشناس مذهبی برجسته کشوری نیز در این مراسم گفت: استقرار موکب برای خدمت به زائران امام حسین (ع) و فروزان کردن آتش عشق به اباعبدالله (ع) جزو وظایف و روشن‌کننده مسیر اسلام است.

حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان اظهار کرد: باید شرایط توسل به اهل‌بیت (ع) که همان مسیر توسل به نبی مکرم اسلام (ص) است را فراهم سازیم چرا که همه ما با توسل به پیامبر (ص) مسلمان هستیم.

وی ادامه داد: عظمت و جایگاه امام حسین (ع) برای همه مشخص است و ضامن اسلام نازل شده، ارزش‌های اسلامی، امامت قرآنی و تمام مناسک الهی امام حسین (ع) است.

انصاریان بیان کرد: حفظ و ترویج فرهنگ اباعبدالله (ع) برای همه ما لازم و واجب است و باید برای ترویج شئون، فرهنگ و ارزش‌های حسینی تلاش کنیم که این امر موجب بقای تمام ارزش‌هاست.

این کارشناس دینی عنوان کرد: استقرار موکب برای خدمت به زائران امام حسین (ع) و فروزان کردن آتش عشق به اباعبدالله (ع) جزو وظایف و روشن‌کننده مسیر اسلام است.

انصاریان گفت: اشک همراه با ناله و فریاد ائمه (ع) در سوگ امام حسین (ع) زبانزد دوران است. تمام امید شیعیان باید به غم و اندوه حسین بن علی (ع) باشد. در روایات داریم که منبر مستحب است؛ اما سوگواری برای امام حسین (ع) واجب است.

وی تأکید کرد: ائمه (ع) تأکید بر زیارت کربلا با توان بالا دارند که با هر مشکل و تهدیدی باید به پایان برسد، این موضوع باید سرلوحه اقدام ما باشد و برای زیارت امام حسین (ع) کوتاهی نکنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425736

مهمترین اخبار ایران و جهان: