نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 11:54

امدادرسانی به ۱۱۲ نفر در سیل و آبگرفتگی شهرستان های چایپاره و خوی

سرپرست جمعیت هلال احر آذربایجان غربی از پایان عملیات امدادرسانی به متاثرین از سیل در شهرستان های چایپاره و خوی خبر داد .

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حمید محبوبی؛ سرپرست هلال احمر آذربایجان غربی داشت: بر اثر بارش باران سیل آسای شمال استان آذربایجان غربی در شهرستان های چایپاره و خوی، عصر روز جمعه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۲، آبگرفتگی منازل و برخی معابر و بخش‌ها به ندای امداد هلال‌احمر گزارش و بلافاصله تیم های عملیاتی امدادی برای امدادرسانی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

وی ادامه داد:به دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان چایپاره، ۹ تیم عملیاتی از این شهرستان در سه روستای بسطام، بابل آباد، تاج خاتون و همچنین سطح شهر قره ضیاالدین اقدام به تخلیه آب ۱۵ منزل مسکونی کردند.

محبوبی خاطرنشان کرد: در روستاهای بسطام، بابل آباد و تاج خاتون شهرستان چایپاره پس از ارزیابی منازل مسکونی به چهار خانواده آسیب دیده به استعداد ۱۶ نفر اقلام زیستی و غذایی تحویل گردید.

وی ادامه داد: در ۳ روستای الند، گوهران، بولاماج و سطح شهر در شهرستان خوی، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان خوی به همراه پایگاه امداد و نجات شهرستان چالدران در قالب ۶ تیم عملیاتی به ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه پرداخته و اقدام به تخلیه آب ۴ منزل مسکونی کردند. 

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربابیجان غربی عنوالن کرد: این عملیات ۲ روزه در شهرستان های چایپاره و خوی با مشارکت ۱۵ تیم عملیاتی به استعداد ۵۶ نفر انجام پذیرفت. 

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه ۱۹۲ نفر از سیل و آبگرفتی در شهرستان های فوق الذکر حادثه دیدند که از این تعداد ۱۱۲ نفر توسط عوامل هلال احمر امدادرسانی شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428580

مهمترین اخبار ایران و جهان: