نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 08:52

تصفیه‌خانه آب دیواندره جز پروژه‌های اولویت‌دار دولت در کردستان است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تصفیه‌خانه آب دیواندره جزو پروژه‌های اولویت‌دار دولت در کردستان است و اعتبارات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد فرهاد صبح امروز در مرحله تست تصفیه‌خانه آب دیواندره که با حضور فرماندار این شهرستان و مدیران شرکت آبفا کردستان برگزار شد، با اشاره به حادثه شکستگی گسترده لوله روز چهارشنبه در شهر دیواندره، اظهار کرد: تمام امکانات و ظرفیت‌های استان و شهرستان را بسیج و حادثه را در کوتاهترین زمان برطرف کردیم.

وی افزود: تمام تانکرهای آبرسانی سیار سطح استان را برای آبرسانی به خبازی‌ها، مراکز خدماتی و بهداشتی در دیواندره به کار گرفتیم و نقصی در خدمت‌رسانی به این مراکز عمومی در بحث تامین آب شرب به وجود نیامد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه طبیعتا حادثه از قبل قابل پیش‌بینی نیست، گفت: از ابتدای امسال ۱۹ هزار حادثه که بیش از ۱۵ هزار حادثه آن آب بوده را در سطح استان توانستیم ترمیم و برطرف کنیم.

فرهاد در ادامه گفت: پروژه احداث تصفیه‌خانه آب هم موجب آرامش و هم توسعه شهرستان می‌شود‌ و با توجه به برنامه‌ریزی‌های دولت این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار دولت است و اعتبارات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی این بود در ۶ ماهه اول امسال این پروژه به مدار وارد شود که این اتفاق افتاده و امروز تست بخشی از آن انجام خواهد شد و به زودی آب تصفیه شده این مجتمع وارد شهر دیواندره و روستاهای مجتمع اوباتو خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: استاندار و معاونین وی هم همواره حامی شرکت آبفا در این پروژه و سایر پروژه ها بوده اند و جا دارد از آنها تشکر کنیم.

سیدطاهر حسینی فرماندار دیواندره هم در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه هرچه سریع‌تر امکان بهره‌مندی شهر دیواندره و ۷۳ روستای مجتمع اوباتو از آب شرب سالم و بهداشتی به صوت پایدار فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه آب پاک و مطلوبی از این تصفیه‌خانه وارد مدار خواهد شد و قطعا جزو بهترین آب‌های غرب کشور است خاطرنشان کرد: از تلاش مجموعه آبفا کردستان و شهرستان برای تکمیل این پروژه که موجب رضایتمندی مردم شد تقدیر می‌کنیم.

حسینی افزود: اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب دیواندره به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم از مصادیق مردمی و جهادی بودن دولت سیزدهم است.

گفتنی است؛ تصفیه چ‌خانه آب دیواندره در زمینی به مساحت 4.5 هکتار به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه (170 لیتر برای تأمین آب شرب دیواندره و مابقی برای 73 روستای مجتمع اوباتو) در حال احداث است و جمعیت 51 هزار نفری را تحت پوشش قرار خواهد داد و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374480

مهمترین اخبار ایران و جهان: