نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 18:31

آیت الله عاملی: جایگاه فراجا در جامعه باید تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه مردم بر سر سفره امنیت آفرین پلیس نشسته‌اند؛ گفت: باید جایگاه فراجا تقویت و مردم و مسؤولان ارزش‌گذار تلاش‌های پلیس باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از پایگاه خبری پلیس اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در دیدار جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با قدردانی از حضور سردار قاسم رضایی در استان ولایتمدار و حسینی اردبیل اظهار کرد: در مجموعه فرماندهی کل انتظامی کشور کارهای خوب و شایسته‌ای از جنس امنیت و آرامش انجام شده است.

وی با بیان اینکه مردم بر سر سفره امنیت آفرین پلیس نشسته و آرامش را به معنای واقعی کلمه لمس و حس می‌کنند؛ افزود: برنامه‌هایی که دشمن در مسیر خدشه‌دار کردن چهره مردمی و ولایی فراجا دنبال می‌کند؛ می‌طلبد تا جایگاه فراجا با توسعه اقدامات رسانه‌ای و فرهنگی و اجتماعی تقویت و مردم از این جهت که امنیت و آرامش خود را مدیون جان برکفان نیروی انتظامی هستند بیش از پیش به پلیس ارزش و احترام خاص و ویژه‌ای قائل باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اهمیت وجود امنیت و آرامش در جامعه، از امنیت و آرامش به مثابه هوا ضرورتی مهم و اجتناب‌ناپذیر برای تداوم زندگی بشر یاد کرد و گفت: پیشرفت و توسعه جامعه در ابعاد مختلف مستلزم وجود و حاکمیت امنیت در جامعه است؛ که این مهم با تلاش‌های جهادی و خدمات‌رسانی شبانه روزی پلیس محقق شده است.

آیت الله عاملی با قدردانی از مجموعه فرماندهی انتظامی استان اردبیل به جهت اجرای موثر و هدفمند ماموریت‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: در ماموریت اخیر، نیروی انتظامی استان اردبیل در حوزه تامین امنیت انتظامی و ترافیکی ماه محرم خوش درخشیده و با شایستگی آرامش را به عزاداران حسینی هدیه داد.

وی بر ضرورت برخورداری پلیس از اقتدار قانونی در کنار رافت اسلامی در برخورد با جرایم و ناهنجاری‌ها و کج رفتاری‌ها بیان کرد: باید ریشه ارتکاب بزه، ناهنجاری‌ها و اعمال مجرمانه شناسایی و ضمن تشدید اقدامات پیشگیرانه، فعالیت‌های صیانتی نیز توسعه و تقویت شود.

امام جمعه اردبیل با تسلیت و تبریک شهادت تعدادی از ماموران نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این حادثه ناگوار که نشان از عجز و ناتوانی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی است؛ تجلی مظلومیت و شهادت طلبی کارکنان خدوم فراجا و خانواده‌های محترم آنان و قداست ماموریت‌های نیروی انتظامی است.

آیت الله عاملی اقدامات و برنامه‌های نیروی انتظامی در کنترل اغتشاشات سال گذشته و تامین امنیت و آرامش مردم را شایسته قدردانی و ارزش‌گذاری دانست و تصریح کرد: شایسته و ضروری است بیش از پیش محبوبیت و مجذوبیت پلیس و جایگاه اجتماعی فراجا حفظ و تقویت شود.

استان اردبیل یکی از استان‌های امن با حداقل جرایم و آسیب‌های اجتماعی است
 
 سردار قاسم رضایی نیز در این  دیدار، با بیان اینکه فرصت حضور در استان ولایتمدار و حسینی اردبیل را ارج نهاده و شاکر این توفیق هستیم؛ گفت: اردبیل با برخورداری از مردم حسینی، بصیر و انقلابی و عالمان بزرگ و وارسته یکی از استان‌های امن کشور با حداقل جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مطلوب و تاثیرگذار در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اردبیل که ارمغان آور امنیت و آرامش برای مردم بوده؛ افزود: امنیت مطلوب استان اردبیل در کنار تلاش‌های پلیس، تجلی مشارکت اجتماعی و احساس مسئولیت جمعی در قبال مولفه‌های انتظامی، ترافیکی و امنیتی است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به توطئه‌ها، تفرقه افکنی‌ها و برنامه‌های خرابکارانه دشمن در ایجاد ناامنی در کشور تشریح کرد: در ایام ماه محرم دشمن سعی در به انحراف کشیدن و آسیب رساندن به ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی مردم  و خدشه در عزاداری‌ها را داشت؛ که این برنامه‌ها با بصیرت و معنویت مردم و حضور پرشور جوانان و مشارکت هیئت امناء و ریش سفیدان محکوم به شکست شده و دشمنان را بیش از گذشته مایوس و سرافکنده کرد.

به تاثیرگذاری طرح عفاف و حجاب ایمان داریم

سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای سراسری طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و بیان داشت: افزایش پایبندی به اصول دینی و رعایت هنجارهای اجتماعی، ماحصل اجرای این طرح بوده که خوشبختانه در بیش از ۹۸ درصد مواقع با تذکر به هنجارشکنان، تمکین از قانون و احترام به حقوق شهروندی و اجتماعی صورت گرفته؛ به‌طوری‌که ما به تاثیرگذاری اجرای این طرح در افزایش نشاط اجتماعی و تضمین بیش از پیش سلامت جامعه ایمان داریم و به این موضوع که مردم پیام ما را دریافت و خود را موظف و مکلف به اجرای قانون می‌دانند؛ واقف هستیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی گشت انتظامی دارد؛ نه گشت ارشاد، به فرمایش مقام معظم رهبری که حجاب را واجب شرعی و بی حجابی و بدحجابی را حرام شرعی بیان داشته اند؛ اشاره کرد و گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در مجموعه انتظامی کشور هم فرمان بوده و هم فتوا و پلیس مسؤولانه و متعهدانه در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی و پاسداری از امنیت و آرامش جامعه انجام وظیفه می‌کند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه سازمان مردمی فراجا با احترام و مسؤولانه پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های مردم در حوزه‌های انتظامی، ترافیکی و امنیتی بوده و در مسیر حفظ و تعالی هنجارهای جامعه و ارزش‌های اسلامی و دینی نقش آفرینی می کند؛ افزود: رسیدگی و حل معضلات ترافیکی، پیشگیری و برخورد با سرقت و جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز از مهمترین برنامه ها  و ماموریت های پلیس در مسیر مبارزه با جرایم و  و آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای هنجارشکنانه و مجرمانه بوده و به عنوان خط قرمز پلیس مطرح؛ که خوشبختانه آمارها نشانگر اقدامات خوب پلیس در این حوزه‌ها را دارد.

سردار رضایی بر ضرورت بازدارندگی هدفمند و وجود توازن و تناسب بین هزینه جرم و خود جرم  تاکید کرد و گفت: قطعا هر کجا مجرم تقویت شود؛ پلیس تضعیف خواهد شد.

وی با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اردبیل  تصریح کرد: خوشبختانه پلیس و مرزبانان استان اردبیل با روحیه مضاعف و انگیزه بالا در سنگر تامین امنیت و آرامش فردی، اجتماعی و مرزی ایفای نقش کرده و با شایستگی و افتخار در خدمت مردم و نظام اسلامی هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422280

مهمترین اخبار ایران و جهان: