نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 15:27

حرکت دسته بنی‌اسد و قُرُق کربلا توسط بانوان+عکس و فیلم

هم‌زمان با سومین روز شهادت امام حسین علیه‌السلام و یارانشان، بانوانی از بنی اسد به کربلا آمده و پیکر شهدای عاشورا را شناسایی و دفن کردند. در سالروز تدفین پیکر شهدا، در کربلا دسته بنی‌اسد راه افتاده و حرم‌ها قُرُق بانوان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امروز کربلا در قُرُق بانوان بود و از صبح امروز بانوان در قالب دسته بنی‌اسد با سبدهای حصیری و بیل وارد حرم امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام شدند.

پس از واقعه عاشورای شهادت امام حسین علیه‌السلام و یارانشان، پیکرهای مطهر شهدای دشت کربلا روی زمین بود. عمر بن سعد به همراه لشکریانش کشته‌های خود را دفن کرد. پس از سه روز در حالی که کسی جرأت نداشت به کربلا و قتلگاه برود، بانوانی از غاضریه به کربلا آمدند و پیکر مطهر شهدای کربلا را شناسایی و تدفین کردند.

دسته بنی اسد در حرم حسینی

دسته عزاداری بنی اسد در کربلا هم به یاد گروه بنی اسد که سه روز پس از عاشورا به کربلا آمدند، در روز سوم امام حسین علیه‌السلام و یارانشان با نوای «لبیک یا حسین» در حرم‌های مطهر عزاداری می‌کنند.

در این روز بخش قابل توجهی از حرم‌ها برای حضور دسته بنی اسد که همه از بانوان هستند، آماده می‌شود و بانوان با لباس‌های خاکی و در دست داشتن فانون، بیل، کلنگ، مشک آب و سبدهای حصیری به سوی حرم‌های امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام می‌روند و عزاداری می‌کنند.

دسته بنی اسد در بین‌الحرمین

بر اساس تقویم عراق، امروز سوم امام حسین علیه‌السلام و شهدای دشت کربلاست. دسته بنی‌اسد، نه تنها در عراق و شهر کربلا، بلکه در برخی از شهرهای ایران هم راه افتاده و بانوان به یاد آن ایام دسته راه انداخته و سوگواری می‌کنند. 

در ادامه تصاویری از حضور بانوان در قالب دسته بنی‌اسد در کربلا را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421980

مهمترین اخبار ایران و جهان: