نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 12:19

قیام امام حسین(ع) نشانه استقامت و پایداری در دین اسلام است

اراک- رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک گفت: قیام امام حسین(ع) نشانه استقامت و پایداری در دین اسلام است و هر ملتی این مقاومت در دین خدا را داشته باشد رستگار خواهد شد.

سید احمد میرمهدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گمراهی مردم بعد از پیامبر اسلام اظهار داشت: عده زیادی راه گمراهی را پیش گرفتند و فقط افراد کمی به محضر امام حسین (ع) آمدند و با ایشان پیمان بستند که از جمله این افراد خانواده امام و یارانشان بودند.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک با بیان احیای مظاهر و نشانه‌های اسلام اصیل و ناب محمدی که با شهادت امام حسین (ع) ایجاد شد، عنوان کرد: هر انسانی، با آگاهی از معرفت و ایستادگی امام، روحش منقلب می‌شود و راه هدایت را پیدا می‌کند که این نشان از با ارزش بودن قیام و شهادت امام حسین (ع) و روح لطیف انسان است که پیر و جوان، زن و مرد، مسلمان و غیر مسلمان را تحت تأثیر این حرکت بزرگ الهی قرار می‌دهد.

کارشناس مذهبی و فرهنگی با اشاره به تلاش نافرجام رسانه‌های بیگانه در خصوص از بین بردن ارزش عاشورا و شهادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: هر سال با حضور مردم در مراسم مذهبی از جمله راهپیمایی اربعین، به تعداد عاشقان مکتب حسینی افزوده می‌شود که این امر سبب برچیده شدن اقدامات خصمانه دشمنان اسلام است.

میرمهدی با عنوان اینکه شهادت امام حسین (ع) هدایت‌گر است، خاطر نشان کرد: نجات انسان در گرو قیام امام حسین (ع) است و با شهادت افراد محبوب خدا، منزلت والای دین خدا به اثبات می‌رسد.

وی در پایان با بیان اینکه مهم‌ترین فلسفه قیام عاشورا، نپذیرفتن ذلت است، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) نشانه استقامت و پایداری در دین اسلام است و اگر هر ملتی این مقاومت در دین خدا را داشته باشد رستگار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408480

مهمترین اخبار ایران و جهان: