نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 09:43

اعتبارات عمرانی در استان بوشهر طی سال جاری بیش از ۲ برابر شد

بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر از تخصیص ۸۴ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی در سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی در استان بوشهر طی سال جاری ۲ برابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پاپری زارعی صبح سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ از تمامی منابع ملی و استانی هشت هزار و ۸۵۴ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان تزریق شد.

وی اضافه کرد: نتیجه این اعتبارات برای مردم شریف استان، افتتاح و بهره‌برداری ۲۸۷ پروژه در بخش‌های مختلف در راستای تحقق اهداف تعیین شده و رضایت حداکثری مردم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به منظور تأمین مالی پروژه‌ها طی سال جاری، اعتبارات عمرانی سال جاری استان نیز از مبلغ ۲ هزار و ۱۶ میلیارد ریال به مبلغ چهار هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال افزایش یافته است که رشد ۱۰۹ درصدی را تجربه خواهد کرد.

وی بیان کرد: رشد بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی استان در سال جاری، فرصت بسیار مناسبی را برای تزریق منابع مالی و سرعت بخشی به تکمیل تعداد زیادی از پروژه‌های زیرساختی و پیشران دارای پیشرفت بالای ۵۰ درصد در اختیار می‌گذارد تا با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ضمن مرتفع نمودن بسیاری از معضلات و مشکلات موجود استان و ایجاد رضایتمندی حداکثری مردم، زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق رشد اقتصادی ابلاغی و ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای استان ایجاد شود.

پاپری زارعی تاکید کرد: این استان در سال جاری در بخش تخصیص اعتبار عمرانی به لحاظ میزان تخصیص مقام نخست بین استان‌ها به خود اختصاص داد و همین امر موجب فعالیت دوباره پروژه‌های راکد استان شده است.

وی ادامه داد: افزون بر این ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر تزریق شد تا به این شکل ساز و کار هزینه‌ای خود را در حوزه عمرانی و هزینه‌ای شهرداری‌ها تعریف کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سرجمع ردیف‌های ملی ابلاغی به استان تخصیص و برای سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌های عمرانی تزریق شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420880

مهمترین اخبار ایران و جهان: