نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 16:07

خواسته‌های استاندار کرمانشاه از وزیر کشور عراق در راستای تسهیل تردد زوار اربعین از مرز خسروی

استاندار کرمانشاه خواسته‌های تسهیل در تردد زوار اربعین را به وزیر کشور عراق ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز در نشست وزاری کشورهای ایران و عراق در نقطه صفر مرز خسروی از تلاش برای برگزاری مراسم اربعین در نهایت امنیت و سلامت سخن گفت.

وی با اشاره‌ای به فراهم کردن تأسیسات و زیرساخت‌های مناسب بهداشتی، درمان، تغذیه، اسکان و... در مرز خسروی داشت و اظهار کرد: مجموعه استان کرمانشاه در تلاش است زوار تا نقطه ورود به کشور عراق را به سلامت طی کنند.

 استاندار کرمانشاه با ارائه خواسته‌های تسهیل در تردد زوار اربعین خطاب به وزیر کشور عراق، گفت: اولین درخواست ما با توجه به افزایش گیت‌ها، برای پذیرش زوار نیاز به تقویت، تعداد و شیفت‌های گیت‌های خروجی است.

وی دومین درخواست خود را با اشاره به ۲۴ ساعت شدن فعالبت مرز خسروی بیان کرد و افزود: از آن‌جا که فعالیت مرز خسروی در اربعین امسال به صورت ۲۴ ساعته است، لازم است گیت‌های پذیرش ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی باشند.

نیاز جدی مسیر نقطه صفر مرزی تا پارک‌سوار منذریه به آسفالت از دیگر مطالبات صحرایی از وزیر کشور عرق بود و خاطرنشان کرد: متأسفانه مرز منذریه در کربلا، نجف، بغداد و کاظمین برای عموم شناخته شده نیست، درخواست داریم تابلوهای اطلاع‌رسانی لازم در مسیر نصب شود.

وی خواستار تردد ۲۴ ساعته کامیون‌های حامل مواکب و تجهیزات اربعین حسینی از مرز سومار به کشور عراق شد و اظهار کرد: استقرار پایگاه امداد و نجات در ۵ کیلومتری مرز و اجازه تردد به آمبولانس‌های ایران تا محدوده ۱۵ کیلومتری از دیگر درخواست‌ها است.

توافق بر سر چگونگی تردد اتوبوس‌ها در آن سوی مرز و هزینه حمل و نقل از دیگر خواسته‌های استاندار کرمانشاه بود که به وزیر کشور عراق ارائه کرد. 

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420236

مهمترین اخبار ایران و جهان: