نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:05

ماجرای بازیکنی که بر سرطان غلبه کرد و در جام‌جهانی درخشید

بازیکن تیم فوتبال زنان کلمبیا بعد از غلبه بر سرطان برای کشورش در جام جهانی گلزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، لیندا کایسیدو بازیکن تیم فوتبال زنان کلمبیا رقابت‌های جام جهانی را با قدرت آغاز کرد و به دومین زن جوانی تبدیل شد که موفق به گلزنی در این رقابت‌ها شده است. وی در ۲ بازی متوالی جایزه بهترین بازیکن مسابقه را به دست آورد.

لیندا کایسیدو مهاجم ۱۸ ساله رئال مادرید در ۱۵ سالگی به سرطان مبتلا شد. او فردی است که بعد از مقابله با سرطان حالا به میادین فوتبال بازگشته است. وی یکشنبه شب در دیدار تیمش مقابل آلمان در دقیقه ۵۲ موفق به گلزنی شد. کلمبیا این دیدار را ۲ بر یک پیروز شد.

کایسیدو در ۵ سالگی فوتبال را شروع کرد و خیلی زود به خاطر استعدادی که داست در ۱۴ سالگی عضو یک تیم فوتبال شد. وی یکسال بعد به عضویت تیم ملی کلمبیا درآمد اما همان موقع بود که تشخیص داده شد وی به سرطان مبتلا شده است و درست در زمانی که فوتبالش را آغاز کرده، به شیمی درمانی پرداخت.

او می‌گوید که نلسون آبادیا سرمربی تیم ملی کلمبیا که از سال ۲۰۱۷ هدایت تیم را برعهده داشته، حمایت مهمی از او کرده است. این بازیکن اهل کلمبیا به فیفا گفت: شرایط سختی وجود داشت، خدا را شکر که توانستم بر آن غلبه کنم. خانواده‌ام همیشه پشتم بودند و مربی‌ام همیشه خیلی صمیمی رفتار می‌کرد. او اغلب با من تماس می‌گرفت. 

وی افزود: یک روز که عمل جراحی داشتم و احساس خوبی نداشتم به خاطر اینکه نمی توانستم دوباره در سطح بالایی فوتبال بازی کنم، او به من گفت راحت باش برمی‌گردی. بنابراین می‌خواهم از مربی‌ام تشکر کنم. برای کسانی که شرایطی مثل من دارند، من مثال خوبی هستم تا بر این بیماری غلبه کنند.

پس از جراحی و ۶ ماه دوری، او دوباره به فوتبال بازگشت و در سال ۲۰۲۰ با دپورتیوو کالی قرارداد امضا کرد. وی در فوریه سال ۲۰۲۳ با امضای قراردادی به رئال مادرید پیوست. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419480

مهمترین اخبار ایران و جهان: