نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 18:07

همسران پیشکسوتان جهاد و شهادت در مازندران تجلیل می شوند

ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر اررزش های دفاع مقدس مازندران گفت: مراسم تجلیل از همسران پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدحسن سلامی عصر یکشنبه در جلسه با مسئول دفتر حفظ آثار در بابلسر و جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت این شهرستان با تسلیت ایام اسارت آل الله (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شما زینت انقلاب و مجاهد فی سبیل الله هستید؛ کار در حوزه شهدا عبادت و مجاهدت است و این مسیر را باید با مجاهدت ادامه دهیم که باقیات و صالحات به شمار می‌آید.

وی نبرد با دشمن در عرصه دفاع مقدس را جهاد و عبادت دانست و افزود: امروز نیز عرصه، عرصه مجاهدت است؛ چه بسا پیچیده‌تر، سخت‌تر و سنگین‌تر از جهاد دیروز به شمار می‌آید.

این مسئول اضافه کرد: شیوه‌ها و ترفندهای دشمن در جنگ ترکیبی و نبرد رسانه‌ای جدید و پیچیده است و باید در مقابله با آن هوشیار و هوشمند باشیم.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس قله عزت، ایستادگی و مقاومت است، گفت: هشت سال دفاع مقدس، یک دوره تاریخی در تاریخ این ملت ثبت شده است و نسل‌های آینده به این دوران افتخار می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه ملت شجاع و جوانان غیرتمند کشور در حالی در مقابل دشمن ایستادند که ما تازه انقلاب کرده بودیم و مجهز به سلاحی نبودیم در حالیکه دشمن تا بن دندان مسلح بود، ادامه داد: تمام دنیا پشت سر دشمن ایستاده بودند و ما با رمز ایستادگی همه مردم و مسئولین به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس، هر محله یک ستاد پشتیبانی جنگ بود، اضافه کرد: مردم و جوانان ما با مال و جان برای دفاع از کشور و انقلاب جنگیدند و پیروز شدند و امروز در مبارزه با دشمن اگر هنر داشتیم همه را پای کار بیاوریم در جنگ ترکیبی نیز پیروز خواهیم شد وگرنه آثار و تبعات جنگ ترکیبی دشمن سنگین‌تر، سخت‌تر، جانسوزتر و دردناک‌تر است.

این مسئول بیان کرد: ارزش‌های دفاع مقدس امروز روحیه مجاهدت را در جامعه افزایش می‌دهد و ما باید با تمام وجود به این ارزش‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

«جهاد تبیین» و «بصیرت افزایی» سلاح ما در جنگ ترکیبی است

وی با بیان اینکه امروز سلاح ما «جهاد تبیین»، «بصیرت افزایی» و «آگاهی بخشی» است، عنوان کرد: با وجود رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، انقلاب همچنان پیشتاز است و عزتمندانه مسیر خود را ادامه خواهد داد و باید ارزش‌های دفاع مقدس را با نسل‌های امروز آشنا کنیم.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بابلسر یکی از فعال‌ترین، مرتب‌ترین و موفق‌ترین دفاتر دفاع مقدس در سطح کشور محسوب می‌شود، اذعان داشت: باید این پیشتازی، موفقیت و جامعیت را حفظ کنید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵۳ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز شهرستان بابلسر در دوران دفاع مقدس و شهدای شاخص، بر لزوم پای کار آوردن خیّرین و توجه به ظرفیت وقف و نذر، کمک‌های دولتی و ظرفیت نمایندگان مجلس در حوزه نشر و ترویج آثار دفاع مقدس تأکید کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بر مستندسازی و تدوین نقش محلات، مساجد و دستگاه‌ها در دفاع مقدس، شناسایی و مستندسازی نقش کانون‌های دفاع مقدس از جمله کانون اعزام به جبهه رزمندگان، پشتیبانی از جنگ و مقاومت تأکید کرد و اظهار داشت: همچنین اسناد دوران دفاع مقدس رزمندگان جمع آوری و حفظ شود.

سرهنگ سلامی بر لزوم برنامه ریزی برای تجلیل باشکوه از رزمندگان دفاع مقدس با محوریت مساجد و دستگاه‌ها تأکید کرد و افزود: امسال مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با محوریت همسران رزمندگان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد و انتظار داریم باشکوه‌ترین مراسم شهرستانی را در بابلسر برگزار کنیم.

لزوم گسترش محافل خاطره‌گویی و روایتگری دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام پایگاه‌های فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس هستند، بر لزوم برنامه ریزی برای برنامه‌های فرهنگی شهرستان با محوریت یادمان‌های شهدای گمنام تأکید کرد و گفت: در حوزه دفاع مقدس باید از کودکان و مهدهای کودک آغاز کنیم و توجه جدی داشته باشیم.

وی با تأکید بر گسترش محافل خاطره‌گویی و روایتگری دفاع مقدس گفت: این محافل روحیه مجاهدت را در جامعه زنده نگه می‌دارد و باید با محوریت، مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها در سطح استان گسترش پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440336

مهمترین اخبار ایران و جهان: