نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 13:20

۱۷۷۶ هیئت مذهبی دارای مجوز هستند/ فعالیت متنوع هیئات

بابل- کارشناس ساماندهی تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تاکنون هزار و ۷۷۶ هیئت مذهبی استان با ثبت نام در سامانه طوبی نسبت به دریافت مجوز اقدام کردند.

رضا مهرعلیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی به تشریح فعالیت‌های تشکلهای وابسته به این اداره کل و خدمات اجتماعی آنان پرداخت و با اشاره به تنوع تشکلهای مذهبی و دینی استان در قالب هیئات مذهبی، کانون مداحان، شورای هیئات مذهبی، شبکه هیئات و تشکلهای دینی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی، فعالیت‌ها و برنامه‌های تشکلهای دینی مردم نهاد را بسیار گسترده و با برکت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دینی مردم نهاد به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نهادهای مردمی در حوزه خدمات اجتماعی در سال‌های جاری به فعالیت در بخش‌های مختلف خدمات دهی پرداختند که بارزترین آن را می‌توان در جریان همه گیری ویروس منحوس کرونا، حوادث و بلایای طبیعی، رزمایش کمک‌های مؤمنانه و غیره یادآور شد.

کارشناس ساماندهی تشکلهای دینی مازندران یکی از رسالت‌های واحد ساماندهی تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران را شناسایی، ساماندهی و حمایت از تشکلهای مردم نهاد در حوزه فعالیت‌های دینی و مذهبی خواند.

مهر علیزاده به برخی از فعالیت‌های متنوع و گسترده حمایتی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ویژه تشکلهای دینی مردمی پرداخت و افزود: شناسایی، ساماندهی و حمایت از هیئات مذهبی از جمله برنامه‌ها است و تاکنون قریب به هزار و ۷۷۶ هیئات مذهبی از طریق ثبت نام در سامانه طوبی نسبت به اخذ مجوز اقدام کردند.

وی با اشاره به شناسایی و ساماندهی و حمایت از مداحان و شاعران آئینی گفت: در این حوزه نیز بیش از سه هزار و ۱۰۲ مداح و شاعر آئینی در سامانه طوبی ثبت شده و دارای کد مداحی هستند و با هماهنگی‌های ایجاد شده از طریق بنیاد دعبل خزایی خدمات متنوع بیمه‌ای، مالی و حمایتی از مداحان استان به عمل می‌آید.

مهرعلیزاده تصریح کرد: اعطای مجوز فعالیت به کانون‌های فرهنگی تبلیغی در حوزه‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ دینی از دیگر اقدامات است و در استان مازندران ۲۲۲ کانون دارای مجوز رسمی از اداره کل تبلیغات اسلامی هستند.

وی گفت: ساماندهی تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در راستای بهینه سازی و هدفمند کردن حمایت‌ها از هیئات شاخص و فعال استان، با برگزاری رویدادها و عملیات‌های فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی از برنامه‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439780

مهمترین اخبار ایران و جهان: