نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 13:00

ایمانی‌پور: رژیم اشغالگر قدس از نفوذ جریان اسلام به تکاپو افتاده است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: با توجه به نفوذ و قوت گرفتن جریان اسلام در جهان، برخی همچون رژیم صهیونیستی از این وضعیت نگران شده ‌و به تکاپو افتادند و با برنامه‌های مختلف سعی در اسلام هراسی دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌عمومی خبرگزاری فارس، محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت امیدآفرینی توسط رسانه‌ها، اظهار داشت: در این زمینه باید رسانه‌ها فعال‌تر از گذشته عمل کنند، چرا که امیدآفرینی هم کار و هم کارزار است.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به شبهات باید در رسانه‌ها هم مورد توجه قرار گیرد، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که «محرم و‌ صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است». در سال‌های اخیر برخی به اطعام یا حتی برگزاری مراسم عزاداری هجمه وارد می‌کنند که این هجمه با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد‌ و رسانه‌ها وظیفه دارند نه تنها پدافندی بلکه به صورت آفندی هم عمل کنند.

نقش رژیم اشغالگر قدس در قرآن سوزی

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره به اهمیت رسالت محوری در کنار کار حرفه‌ای در عرصه خبررسانی، خاطر نشان کرد: رسانه فقط نباید کانال انتقال پیام باشد. اصحاب رسانه افرادی هستند که وظیفه آگاه سازی جامعه هم بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه شناخت درست دشمن و رقبا هم امری لازم است، گفت: باید در این زمینه شبهاتی را که تزریق می‌شود، به خوبی شناخته و با آن مقابله کنیم. اکنون موضوع آزادی بیان که در جهان مطرح می‌شود و با قرآن سوزی ادامه پیدا می‌کند، نکته‌‌ای ریشه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره به اینکه سطحی‌ترین نگاه به قرآن سوزی، تلاش افراد برای گرفتن پناهندگی‌ است، تصریح کرد: در نگاه عمیق‌تر باید به این سوال پاسخ دهیم که کدام جریان در جهان امروز به قرآن‌سوزی و اسلام هراسی دامن می‌زند؟ رژیم اشغالگر قدس با توجه به مشکلاتی درونی، به جریان قرآن سوزی و توهین به مقدسات بیشتر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه با نگاه هوشمندانه می‌توان دریافت پشت پرده اقدامات ضداسلامی همچون قرآن‌سوزی منحصر به فرد و‌ ملت‌ها نیست، گفت: با توجه به قوت گرفتن جریان اسلام در جهان، برخی همچون رژیم صهیونیستی از این وضعیت نگران شده ‌و به تکاپو افتادند و با برنامه‌های مختلف سعی در اسلام هراسی دارند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به شبهه‌درمانی افزود: شناخت دشمن ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. در جریان مقابله با قرآن هراسی ابتکار عمل را رهبر معظم انقلاب به دست گرفتند ‌و با برخورد و بیانیه بجا به تحریک جهان اسلام پرداختند.

تنظیم سند جهانی حقوق ادیان را پیگیری می‌کنیم

وی با بیان اینکه ما چند روز پیش به ادیان جهان نامه نوشتیم تا سند جهانی حقوق‌ ادیان را تبیین کنیم، گفت: اسناد مختلفی برای حقوق‌ افراد و حیوانات داریم. اما در زمینه ادیان جنین سندی وجود ندارد که ما این رسالت را دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره کردند، اگر می‌خواهیم تحریم از بین رود، باید تحریف‌ها را از بین ببریم. این امر جز با نشان دادن ایران واقعی امکان‌پذیر نیست که در این زمینه رسانه هم نقش مهمی دارد و اصحاب رسانه می‌توانند با ارائه تصویر مناسب از ایران به ما کمک کنند.

اسلام چه نقشی در الگوی ‌لیبرال دموکراسی دارد؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: گام دوم انقلاب علاوه بر معرفی الگوی شایسته ایران نیازمند رویکرد تمدنی است. لیبرال دموکراسی پاسخگوی جامعه امروز نیست. اما سوال اینجاست که الگوی جایگزین لیبرال دموکراسی چه باید باشد و اسلام در این زمینه چه سهمی دارد و چه نقشی می‌تواند ایفا کند؟

وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانستیم به طور کامل منویات رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم، تصریح کرد: در دوره‌های قبل نقش نهادهای واصل و حلقه‌های میانی و جبهه فرهنگی غیردولتی به اندازه کنونی مورد توجه نبود. ما سعی داریم که رویدادهایی برگزار کنیم تا ایران را به درستی به جهان ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره به نقش قرارگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات در حوزه تحول گفت: دعوت از بخش غیردولتی برای کانون اندیشه‌ورزی تا ایجاد قرارگاه مجازی در برخی کشورها از اقداماتی است که صورت گرفته است. همچنین نهادهای مختلف را برای همکاری واحد در سیاستگذاری انجام شده است.

لغو تحریم‌ها با تحریف ایران امکان‌پذیر است

وی درباره نداشتن رایزن در بسیاری از کشورها تصریح کرد: ما در تلاش هستیم که تحریف ایران را از بین ببریم تا تحریم‌ها برداشته شود و نتایج آن در سفره مردم مشخص شود. البته در حوزه فرهنگی نباید انتظار رسیدن به نتیجه در مدت کوتاه داشته باشیم که امیدواریم مسوولان و‌مردم هم این موضوع را درک کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433780

مهمترین اخبار ایران و جهان: