نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 21:48

آغاز عملیات اجرایی سردرب و حصارکشی موزه میراث روستایی گلستان

معاون میراث فرهنگی استان گلستان گفت: حصار کشی و دوباره چینی سازه روستایی «تِلار» به‌ عنوان سر درب ورودی موزه میراث روستایی گلستان با اعتبار بالغ‌ بر 20 میلیارد ریال در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مرتضی حسینقلی‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در این مرحله حصار کشی و دوباره چینی سازه روستایی تِلار به‌عنوان سر درب ورودی موزه میراث روستایی گلستان بااعتبار بالغ‌بر 20 میلیارد ریال توسط شرکت مرمت‌کاران هورشید هیرکان در حال اجرا است.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان افزود: «تِلار»، سازه‌ای کاملا چوبی با قدمت ۱۰۰ سال از روستای کوهپایه‌ای جفاکنده شهرستان بندرگز است که در این مرحله عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

او یادآور شد: تاکنون اعتباری حدود ۱۷۰ میلیارد ریال برای اجرای دوباره چینی چهار سازه روستایی، مسیر دسترسی و الحاقات یک سازه و سرویس بهداشتی در محل اجرای پروژه هزینه شده است.

وی در پایان عنوان کرد: با تخصیص این اعتبار و پایان یافتن عملیات اجرایی حصارکشی و سر درب ورودی، فاز نخست این پروژه برای افتتاح مهیا می‌شود.

موزه میراث روستایی گلستان که دومین مدل در نوع خود در کشور است و با برآورد اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق در حال اجرا است، باهدف حفظ، نگهداری، احیا مواریث فرهنگی روستایی اعم از ملموس و ناملموس در سطح استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد.

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432936

مهمترین اخبار ایران و جهان: