نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 13:22

امام جمعه دماوند: قانون‌شکنی در موضوع حجاب را نمی‌پذیریم

امام جمعه دماوند گفت: در کنار لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبیینی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید بر قانونی بودن حجاب و لزوم رعایت همگانی آن تاکید شود و قانون شکنی در موضوع حجاب را نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در جبهه فرهنگی، باید مواظب تهاجم و نفوذ فرهنگ منحط غرب باشیم؛ فرهنگ غرب بر پایه آزادی مطلق و بی‌قید و شرط و برای برآورده کردن همه خواسته‌های نفسانی شیطانی شکل گرفته که عاقبتش نابودی بشریت است.

وی افزود: محدودیت‌هایی که دین مبین اسلام برای ما در نظر گرفته، هدفش حفظ انسان و کرامت و عزت او و حفظ نسل بشر است؛ باید در عرصه فرهنگی و در راه حفظ فرهنگ اسلامی - ایرانی خود پافشاری و ارزش‌های اصیل خود را حفظ کنیم.

امام جمعه دماوند گفت: برای حفظ عفاف و حجاب در جامعه ایرانی به جهاد تبیین نیاز داریم؛ باید فواید پوشش اسلامی را برای دختران خود بگوییم و به تصویر بکشیم.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: اگر ضررهای بی‌حجابی و ولنگاری و بی‌بند و باری را با زبان هنر و با زبان نرم و دلسوزانه تبیین کنیم، قطعاً بسیاری از بانوان و دختران به اهمیت حجاب پی می‌برند و آن را رعایت خواهند کرد.

وی بیان کرد: وظیفه صداوسیما و آموزش و پرورش درباره آموزش ضرورت حفظ حجاب سنگین است و مقابل تبلیغات مسموم دشمنان برای بی‌حجابی، ما هم باید تبلیغات فایده‌های حجاب را توسعه دهیم.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: همه ادارات و اصناف و مغازه‌داران و بازاریان می‌توانند با تبلیغات حجاب، در ثواب حفظ این واجب الهی شریک شوند؛ در کنار لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبیینی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید بر قانونی بودن حجاب و لزوم رعایت همگانی آن تاکید شود و قانون شکنی در موضوع حجاب را نمی‌پذیریم و تحمل نمی‌کنیم.

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: از وزارت کشور و نیروی انتظامی در مقابله با قانون‌شکنان قانون حجاب تشکر می‌کنیم و از بانوان گرامی می‌خواهیم که خود را به رعایت قانون حجاب ملزم و متعهد بدانند و اینگونه دشمنان را مایوس کنند.

وی اضافه کرد: امر به معروف در همه زمینه‌ها از جمله حجاب بر همه ما واجب است و تذکر زبانی اگر به دفعات زیاد و از زبان افراد مختلف انجام شود، قطعاً و قطعاً تاثیر مثبت خواهد داشت.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163036

مهمترین اخبار ایران و جهان: