نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 18:28

ارتش نقش کلیدی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشت

مشهد - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش کلیدی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت آن گفت: ارتش با استقامت توانست تمامی نقشه‌های دشمن را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ رضا آذریان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به نقش و اهمیت ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگر ارتش در کنار مردم مؤمن و پیرو خط رهبری در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نبود، این انقلاب به پیروزی نائل نمی‌شد.

وی نقش ارتش در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی را مهم و کلیدی دانست و افزود: دشمن از همان ابتدا به دنبال انحلال ارتش جمهوری اسلامی بود تا بتواند مانع ثبات و تثبیت انقلاب اسلامی شود اما ارتش به خوبی استقامت کرد و نقشه‌های دشمن را با شکست رو به رو کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امام خمینی (ره) روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند و فرمودند اکنون ارتش برای ملت است و هیچکس حق دخالت در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمال اقتدار است و توانسته با توکل به خدا و پیروی از خط مشی رهبران انقلاب و با استفاده از تجربیات خود در جنگ و دفاع مقدس آزمایش‌های بزرگی را پشت سر بگذارد، اضافه کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی توانسته در تمامی ابعاد پیشرفت کند و بیش از هزار دستگاه نظامی و تجهیزات جنگی بر اساس نیاز عملیاتی با استفاده از نخبگان و جوانان و با کمک بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان بسازد و هم اکنون علاوه بر بالگرد روز بالگرد شب دارد و دارای پهپادهایی است که اگر قبلاً یک عملیات انجام می‌داد اکنون چهار عملیات انجام می‌دهد.

آذریان خاطر نشان کرد: ارتش اسلامی همچنان با شعار «ارتشی، سپاهی، یک ارتش الهی» پا بر جاست و پابرجا خواهند ماند و هیچ گاه خود را از سپاه جدا نمی‌داند و به دنبال حفظ امنیت ایران و ملت است. به کسانی که در مرزها و خارج از مرزها به دنبال تفکری ناآگاهانه و متأثر از استکبار در پی ایجاد نا امنی برای ایران هستند هشدار می‌دهم که اگر به مرزهای ایران نزدیک شوند و دست به خطایی بزنند قبل از رسیدن به مرزها چنان برخوردی با آنها می‌شود که از عملکرد خود پشیمان شوند.

وی با اشاره به اقدامات نیروی ارتش جهت خدمت رسانی به مردم ادامه داد: پخت بیش از ۵۰ هزار غذا و نان و تحویل آن به مناطق محروم، حمایت و کمک رسانی به مردم در دوران یخبندان به ویژه مردم تربت حیدریه، ارائه چند هزار کمک مردمی در ماه رمضان، همکاری در موضوع راه سازی و ایجاد پل‌ها، بهداشت و درمان، آب رسانی به مناطق محروم و ساخت منازل برای محرومان از جمله این اقدامات بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163480

مهمترین اخبار ایران و جهان: