نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 13:12

تلاش‌ ناکام آمریکا برای حفظ هژمونی خود/ زنگ خطر دلار به صدا درآمد

روزنامه گلوبال تایمز با اشاره به قدرت گرفتن هرچه بیشتر کشورهای عضو بریکس و سازمان همکاری شانگهای در ازای کاهش قدرت گروه هفت، نوشت: تلاش آمریکا برای حفظ هژمونی خودش بر جهان محکوم به شکست است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه چینی گلوبال تایمز در گزارشی نوشت که تلاش‌های آمریکا برای حفظ هژمونی خودش بر جهان، محکوم به شکست است.

این روزنامه عنوان کرد که ایالات متحده آمریکا چه بخواهد یا نه، با صداهای بیشتری برای ایجاد نظم نوین جهانی مواجه است که این مساله نشان می‌دهد روند کنار گذاشتن دلار در بازارهای جهانی آغاز شده است‌.

گلوبال تایمز افزود: در کنار اهمیت روز افزون گروه بریکس و محبوبیت روزافزون سازوکارهایی مانند سازمان همکاری شانگهای در ازای کاهش نفوذ گروه هفت، کشورهای مختلف توجه بیشتری به همکاری‌های منطقه‌ای چندجانبه دارند.

این روزنامه افزود که ایالات متحده آمریکا نمی تواند این روندها را حتی با دشمن‌تراشی، افزایش فشار و یا حتی اعمال زور بر دیگران، معکوس کند.

گلوبال‌تایمز همچنین نوشت که آمریکا، متحدان خود را به شدت کنترل می‌کند و تلاش می‌کند روسیه و چین را از رشد و توسعه بیشتر بازدارد، درگیری اقتصادی به راه می‌اندازد، دروغ‌پراکنی می‌کند و در حال حاضر سعی دارد تصویر مناسبی از خود ارائه دهد، البته تعداد کمی از کشورهای جهان همچنان به آمریکا اعتماد دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1150736

مهمترین اخبار ایران و جهان: