نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 13:36

نرخ بیکاری کرمانشاه کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در زمستان سال 1401 به ۱۵.۱ درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۷.۹ درصد)، ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی طی سال گذشته در جذب تسهیلات مشاغل خانگی موفق به کسب رتبه سوم کشوری شدیم.

وی میزان سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان کرمانشاه در سال گذشته را ۱۰۳ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: تسهیلات مشاغل خانگی به صورت قرض‌الحسنه است؛ که علاوه بر جذب این سهمیه از سهمیه سایر استان‌ها نیز جذب داشتیم و در مجموع ۱۰۶ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که مورد تقدیر ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور قرار گرفتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سفر پر خیر رییس جمهور نیز تسهیلات خوبی اختصاص یافت که روند ابتدا کند بود، تا اینکه در اسفندماه سال گذشته قرارگاه ملی اشتغال به ریاست معاون اجرایی رییس جمهور با حضور استاندار و مدیران اجرایی تشکیل جلسه داد و الان روند تسریع یافته و نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل این سفر تسهیلات ویژه اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی در ادامه تشریح اقدامات سال گذشته، به بهبود کم سابقه نرخ بیکاری فصلی استان اشاره کرد و گفت: مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود از وضعیت بیکاری کشور، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان ۱۴۰۱ را ۱۵.۱ درصد اعلام کرده که نسبت به زمستان سال ۱۴۰۰ (۱۷.۹ درصد)، ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151136

مهمترین اخبار ایران و جهان: