نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 18:48

کشف 765 کیلوگرم مواد مخدر در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 765 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش طی 48 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان "داراب" هنگام گشت زنی در محورهای خاکی و فرعی پشت روستای "قلاتویه"، به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: در این راستا مأموران انتظامی به تعقیب خودرو پرداخته و پس از طی مسافتی، با رعایت قانون بکارگیری سلاح به سمت خودرو تیراندازی و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، 192 کیلو و 300 گرم حشیش و 5 کیلو و 700 گرم تریاک کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

سردار حبیبی ادامه داد: در یک عملیات دیگر، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد مخدر را از محورهای مواصلاتی انتقال دهند.

وی با بیان اینکه در این راستا مأموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یک دستگاه خودرو سمند را در محور "شیراز- زرقان" شناسایی و آن را توقیف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، 327 کیلوگرم تریاک کشف و در این خصوص 2 متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: همچنین مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از خبری مبنی بر انتقال مقادیری مواد مخدر توسط قاچاقچیان با استفاده از دو دستگاه خودرو سواری مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سردار حبیبی گفت: در این خصوص مأموران به محور ورودی شیراز از سمت روستای "بیدزرد" اعزام و دو دستگاه خودرو پژو پارس و سمند را شناسایی و دستور ایست دادند که از صحنه متواری شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، رانندگان خودروها که عرصه را بر خود تنگ می دیدند، خودروها را رها و با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شدند، گفت: در بازرسی از خودرو پژو پارس، 240 کیلوگرم تریاک کشف و خودرو سمند نیز که به عنوان اسکورت عمل می کرد، توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد،  تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر یکی از اولویت های اصلی این فرماندهی در سال جاری می باشد.

طرح عملیاتی پلیس فتا فارس در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه

رئیس پلیس فتا استان از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در خصوص برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی بر اساس مطالبات مردمی خبر داد. 

سرهنگ " امیر حسین سلیمانی اظهار داشت: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار این پلیس  قرار دارد.

وی با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص " اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی " نظیر ترغیب به " بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاق ، پیکر تراشی و غیره " افزود: تاکنون با انجام 1585 رصد عام صورت گرفته، 52 مورد اقدام قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار و حذف صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا  استان فارس تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر کارگروه های ویژه عملیاتی در این پلیس در حال رصد فضای مجازی بوده و در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیر اخلاقی شناسایی و بر خورد با مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: بر اساس مستندات موجود تعدادی از پرونده های تشکیل شده در حوزه رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه کانال ها و صفحات صیغه یابی، دوست یابی، مدلینگ، اخاذی و غیره از طریق طرح شکایت از سوی شکات و به صورت پرونده های کثیر الشاکی به این پلیس ارجاع شده و رسیدگی به این پرونده ها در اولویت های انتظامی قرار دارد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت:  شهروندان در صورت مواجهه شدن با هرگونه موارد کلاهبرداری یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند بعد از ثبت شکایت در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی به مرکز پلیس فتا واقع در بلوار احمدی شمالی- خیابان شهیدان ظریفکاران مراجعه کنند تا سریعاً اقدامات لازم انجام شود.

پزشک قلابی در لارستان دستگیرشد

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از دستگیری فردی که خود را پزشک معرفی و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کرد، خبر دارد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: طی ارجاع پرونده ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لارستان با موضوع کلاهبرداری ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان لارستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهم با شناسایی افراد بیمار و معرفی خود به عنوان پزشک معالج، طی تماس تلفنی با بیمار و همراه آنان  به بهانه معرفی داروی مناسب مبالغ هنگفتی از آنان دریافت می کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان تصریح کرد:کارشناسان پلیس فتا ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، فرد مورد نظر که با همراهی خواهرش اقدام به کلاهبرداری می کردند را شناسایی وآن ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ یوسفی با اشاره به این که متهمان تاکنون بالغ بر 4 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند، گفت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

 پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167680

مهمترین اخبار ایران و جهان: