نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 17:48

تاکنون ۷۵۰۰ نفر نوآموز در استان مورد ارزیابی قرار گرفته اند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام گفت: از ابتدا آغاز اجرای طرح سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان تاکنون، ۷۵۰۰ نفر نو آموز استان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

نسرین مهدی زاده رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام در خصوص وضعیت سنجش دانش آموزان گفت: از ابتدای آغاز اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۷۵۰۰ نفر نوآموز استان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی افزود: در مجموع حدود ۱۲۵۰۰هزار نوآموز در دوره پیش دبستانی در سطح استان در اجرای برنامه سنجش از لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ارزیابی می شوند که تاکنون نیز ۷۶۰ نفر به مرحله تخصصی هوش، بینایی و شنوایی ارجاع یافته اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: ۱۸ پایگاه ثابت در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله تربیتی و مدارس با نیازهای ویژه در شهرستان ها و مناطق برای اجرای برنامه ملی سنجش نوآموزان پیش دبستانی در استان اختصاص یافته است.

مهدی زاده ادامه داد: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال، تعرفه عشایر و اتباع افغانی و دانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

مهدی زاده با بیان اینکه برنامه سنجش یکی از شیوه‌های اصلی کیفیت بخشی در نظام‌های آموزشی است، گفت: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش و پرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، هدف برنامه سنجش را غربالگری و جایدهی مناسب نوآموزان برای ورود به مدرسه و ایجاد یک بانک اطلاعاتی جمع از نارسایی ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی و ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان عنوان کرد.

 رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ایلام با اشاره به اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشور است، بیان کرد: اولیا می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی sirat.csdeo.ir یا my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است که نوبت گیری توسط والدین از اول تا پایان فروردین ماه فعال می باشد و والدین سعی نمایند که در فرصت باقیمانده نسبت به نوبت گیری اقدام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114680

مهمترین اخبار ایران و جهان: