نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 19:35

نخست‌وزیر مجارستان پیش‌شرط پایان درگیری‌ها در اوکراین رااعلام کرد

نخست‌وزیر مجارستان در سخنانی به تشریح پیش‌شرط پایان درگیری‌ها در اوکراین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «ویکتور اوربان» نخست‌ وزیر مجارستان امروز جمعه و همزمان با بروز تنش در روابط کشورش با واشنگتن مدعی شد که آمریکا «دوست» مجارستان است!

نخست‌ وزیر مجارستان در عین حال تصریح کرد که بانک روسی که دیروز هدف تحریم های آمریکا قرار گرفت، می‌ توانست «نقشی جدی» در توسعه اقتصاد کشورهای اروپای مرکزی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، «ویکتور اوربان» در سخنان خود گفت: به محض اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا حمایت مالی از کی‌ یف را متوقف کنند،درگیری ها در اوکراین پایان خواهد یافت.

وی در این باره اضافه کرد: اوکراین کشوری است که به لحاظ مؤلفه های اقتصادی ماهیتی ندارد. سوال این است که آیا ما اوکراین را با چنین وضعیتی حفظ خواهیم کرد.

«اوربان» خاطر نشان کرد: به محض اینکه ایالات متحده و اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند که کمک مالی به دولت اوکراین را متوقف کنند، جنگ پایان خواهد یافت. در حال حاضر، وضعیت متفاوت است: مالیات دهندگان مجارستانی باید از طریق بودجه مشترک اروپا از اوکراین حمایت کنند. بد است که اقلیت مجارستانی هنوز در اوکراین مورد آزار و اذیت و آزار قرار می گیرند.

سخنان ویکتور اوربان در حالی بیان می‌ شود که ایالات متحده یک بانک روسی مستقر در بوداپست را تحریم کرد. مقام‌ های آمریکایی ادعا کردند که مسکو می‌ تواند از این بانک به عنوان ابزار «جاسوسی» استفاده کند!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1148736

مهمترین اخبار ایران و جهان: