نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 15:19

امروز فلسطین محور مقاومت است/مسوولان نسبت به فاضلاب و آسفالت تمام محلات اهواز اهتمام جدی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امروز مسئله فلسطین به محور مقاومت تبدیل شده است و حمایت از قدس یک مسئله انسانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،حجت الاسلام موسوی فرد، امام جمعه اهواز و  نماینده ولی فقیه در خوزستان انروز در خطبه ‌های نماز جمعه اهواز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای، اظهار داشت: همه روزهای سال به ویژه شب های قدر به وجود مقدس امام عصر(عج) اختصاص دارد. 

وی با اشاره به اندیشه مهدویت در عالم تشیع، مسلمین و خاصه شیعیان، گفت: راویان جهان اسلام کتاب های ارزشمند متعددی در این زمینه تألیف کرده اند و جامعه شیعه را با این معارف ناب معروف کرده اند. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که بحث در وجود مقدس امام عصر(عج) از وسعت بالایی برخوردار است، ادامه داد: وجود حضرت کلمه تامه خداوند سبحان است و معارف حول این شخصیت قابلیت دارد که تمام ناشدنی باشد و باوجود ایشان کلمه باطن جمع می گردد.

  موسوی فرد با اشاره به آیه قرآنی "الم/ذَٰلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ ۛ فِیهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِینَ /الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ"، بیان کرد: می فرمایند یکی از مصادیق غیب اعتقاد به وجود مقدس امام زمان است. در آیات ابتدایی سوره بقره ۵ ویژگی برای متقیان بیان می‌شود که اگر جامع آنها باشد از ظاهر و باطن آن می‌تواند استفاده کند. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که اسرار والای ایمانی جزء با اعتقاد به امام عصر(عج) نمایان نمی شود، گفت: مرکز مدیریت تحول و تغییر در عالم ظهور نیز وجود مقدس امام عصر(عج) می باشد. انسان در فراهم سازی بستر ظهور هم دخیل است و هم هیچکاره.

 موسوی‌فرد با تشکر از امت اسلامی جهت حضور پرشور در مراسم های مذهبی و راهپیمایی روز جهانی قدس، بیان کرد: از حضور تمام اقشار و گروه های مختلف در این راهپیمایی و خلق حماسه دیگر قدردانی می‌کنم. 

امام جمعه اهواز با اشاره به پیام امام راحل در سال ۵۸، گفت: مردمی سازی روز جهانی قدس توسط این پیام اتفاق افتاد و قدس به مساله اسلامی و انسانی تبدیل شد و مانع از فراموشی مساله فلسطین شد.

  نماینده ولی فقیه در خوزستان تنها راه حل برای فلسطین اشغالی را جهاد و مقاومت اسلامی معرفی کرد و گفت: این سرزمین باید به صاحبان اصلی خود بازگردد. با‌ انحلال و زوال رژیم صهیونیستی قدس، فلسطینی ها باید به سرزمین خود برگردند. عالمیان بدانند در قبال رژیم کودکش صهیونیست تنها زبان زور نتیجه بخش خواهد بود. 

وی با اشاره به مسأله حجاب به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم، گفت: ناظرهای مختلف راه اندازی شده است و در خط مقدم نیز نیروی انتظامی قرار دارد البته مردم و مسئول باید در کنار یکدیگر باشند. 

 وی گفت: مبانی ما درخصوص زکات فطره هر مقدار دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد همان برای استان خوزستان می باشد. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان درخصوص دو منطقه اسلام آباد و مشعلی، تصریح کرد: از مسئولان تقاضا دارم نسبت به فاضلاب و آسفالت این دو منطقه و تمامی محلات اهواز اهتمام جدی داشته باشند. 

  موسوی‌فرد درخصوص آزادی های زندانیان، گفت: اعلام شده اگر هر کسی نفری ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند، تعدادی از زندانیان آزاد خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148136

مهمترین اخبار ایران و جهان: