نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 00:41

استفاده از رانندگان خانم برای سرویس مدارس دخترانه در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر لزوم استفاده از رانندگان خانم برای سرویس مدارس دخترانه در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عزتی امروز یکشنبه در جلسه ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت گستردگی زیادی دارد، اظهار داشت: سرمایه هر خانواده فرزندانش است که به عنوان امانت در دست ما است و وظیفه همه تأمین سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی او است.

ناوگان فرسوده خارج شوند

وی، ساماندهی سرویس مدارس را یک کار مشارکتی با حضور چند دستگاه دانست و افزود: آموزش و پرورش هم یکی از اعضای این کارگروه است و ضرورت دارد همگان با تلاش و رفع مشکلات و مسائل سرویس مدارس به والدین در طول سال تحصیلی اطمینان خاطر برای تحصیل فرزندانشان بدهند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، به برخی مسائل و مشکلات سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود سرویس، عدم همکاری رانندگان با نرخ مصوب و واقعی نبودن نرخ نامه از جمله مشکلات است، خارج شدن ناوگان فرسوده، توجیه رانندگان و مدیران مدارس، تسریع در صدور صلاحیت و کارت شناسایی رانندگان و استفاده از رانندگان بانو برای سرویس مدارس دخترانه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نرخ نامه سرویس مدارس به شهرداری اعلام می‌شود

ابراهیم عزیزی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان نیز در حاشیه این جلسه برخی از مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: تا پایان فروردین ماه نرخ نامه در سازمان حمل و نقل شهرداری با حضور اعضا مشخص و به شورای اسلامی شهر برای تصویب نهایی ارسال شود.

وی عنوان کرد: فراخوان برای شرکت‌های خدمات رسان در حوزه سرویس ماه در اسرع وقت انجام شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان، تاکید کرد: استفاده از رانندگان متعهد و مجرب در دستور کار قرار گیرد.

عزیزی، بیان داشت: ثبت نام رانندگان در یک سامانه جامع برای نظارت و دریافت خدمات از جمله سوخت انجام شود.

وی تاکید کرد: همه خودروهای سرویس مدارس باید برچسب داشته باشند.

بنا بر این گزارش، این کارگروه با حضور نمایندگان فرمانداری، بازرسی کل استان، سازمان حمل و نقل شهرداری، پلیس راهور، اتحادیه تاکسیرانی، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو خرم آباد، و رؤسای ادارات ذی ربط آموزش و پرورش استان برگزار شد و اعضا پیشنهادات خود را برای ساماندهی سرویس مدارس ارائه دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154336

مهمترین اخبار ایران و جهان: