نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 21:47

امروز دشمن فرهنگ و باور جوانان ما را هدف گرفته است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در انتقال مفاهیم، گفت: امروز دشمن فرهنگ و باور جوانان ما را هدف گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با شعرای استان کرمانشاه بر ضرورت حُسن خلق در کارهای فرهنگی تأکید کرد.

وی با تبریک میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع)، افزود: آن چه باعث شده امام مجتبی (ع) در اندیشه‌ها و زبان‌ها جاری باشد حسن خلق و اخلاق نیکوی آن امام بزرگ است.

امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن شعر و اندیشه‌های شاعرانه، تصریح کرد: امروز زبان شعر، زبان ماندگاری و نتیجه گیری است زیرا شعرا با قلم هنری خود بر جامعه تأثیر زیادی دارند.

علما گفت: قرآن کریم خیلی مسائل را با زبان قصه بیان کرده است و از این قصه‌ها نتیجه گیری بزرگ می‌نماید و یکی از مواهبی که برای هدایت انسان بسیار مؤثر است همین شعر است زیرا اندیشه‌ها در قالب هنر ماندگاری بیشتری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه پیرامون شعرای بزرگ ایران، بیان کرد مثنوی معنوی مولانا، دیوان حافظ، اشعار سعدی و دیگران که عرفان اسلامی را در قالب شعر بیان می‌کنند بسیار در تلطیف معنوی فضای جامعه مؤثر بوده اند.

وی ادامه داد: شاعران در جامعه ما نقش بسزایی دارد زیرا با زبان شعر می‌توان اندیشه‌های پاک اسلامی و الهی را در جامعه و خصوصاً در بین جوانان بسط و گسترش داد.

علما تأکید کرد: یکی از اصرارهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اهمیت به جوانان و داشتن برنامه مؤثر برای جوانان است و شاعران می‌توانند این مهم را برآورده کنند، زیرا نسبت به جوانان مسئولیت داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130180

مهمترین اخبار ایران و جهان: