نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 00:05

فوتبالیست زنجانی بهترین بازیکن دیدار ایران و میانمار شد

زنجان-معاون امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان از برگزاری اولین دیدار تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک خبر داد.

غفار امانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه افسانه چترنور، فوتبالیست زنجانی اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ در بخش فوتبال زنان توانست عملکرد درخشانی را در دیدار اول به نمایش بگذارد، اظهار کرد: این بازیکن شایسته زنجان موفق شد تک گل تیم‌ملی فوتبال زنان ایران را در دقیقه ۵۱ وارد دروازه میانمار کند.

وی با یادآوری اینکه چترنور پیش از این نیز توانسته بود با به ثمر رساندن ۲۴ گل در ۱۸ مسابقات از رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور، عنوان خانم گلی مسابقات را از آن خود کند، افزود: وی در اولین دیدار تیم‌ملی فوتبال زنجان نیز توانست با عملکرد درخشان خود، تنها گل این دیدار را به ثمر رسانده و برد ارزشمندی را برای کشورمان رقم بزند.

این مسئول با اشاره به اینکه تیم‌ملی فوتبال زنان ایران قرار است برای راه‌یابی به جمع ۱۲ تیم برتر رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا دو دیدار رفت و برگشت با تیم‌ملی میانمار به میزبانی این کشور برگزار کند، خاطرنشان کرد: با توجه به پیروزی ارزشمند در دیدار اول، تیم‌ملی فوتبال زنان ایران با یک پیروزی نیز در دیدار دوم قادر به صعود از این مرحله خواهد شد.

معاون امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تیم‌ملی فوتبال زنان میانمار در جایگاه ۴۳ رنکینگ فیفا و تیم‌ملی فوتبال زنان ایران نیز در رتبه ۶۷ قرار دارد، تصریح کرد: همین امر باعث شده بود که همگان دیدار سختی را برای نماینده ایران در برابر میانمار متصور شوند، در حالی که تیم‌ملی فوتبال زنجان ایران توانست در دیدار اول حریف قدرتمند خود را در خانه حریف پشت سر بگذارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130436

مهمترین اخبار ایران و جهان: