نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 21:23

سوریه تا چند روز دیگر سفارت خود را در تونس بازگشایی می‌کند

وزیر امور خارجه سوریه ضمن تقدیر و تشکر از تونس برای ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک این کشور در دمشق، خبر داد که سوریه نیز تا چند روز دیگر سفارت خود را در تونس بازگشایی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه و «نبیل عمار» همتای تونسی او، امروز (چهارشنبه)، با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دو طرف در این تماس تلفنی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، درباره روابط دوجانبه و اهمیت تقویت و توسعه آن در تمام زمینه‌ها تبادل نظر کرده‌اند.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه تونس در این تماس تلفنی اشاره کرد که ریاست جمهوری تونس خواستار بالا بردن سطح نمایندگی این کشور در دمشق و تعیین سفیر برای در سوریه شده است.

اما در مقابل، وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن تقدیر و تشکر از تصمیم «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس برای ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک این کشور در دمشق، خبر داد که سوریه نیز در اقدامی متقابل طی چند روز آینده سفارت خود را در تونس بازگشایی خواهد کرد و نمایندگی خود را در این کشور به سطح سفیر ارتقا خواهد داد.

دفتر ریاست جمهوری تونس، اواخر بهمن ماه گذشته، خبر داده بود که قیس سعید رئیس‌جمهور این کشور تصمیم گرفته سطح نمایندگی دیپلماتیک تونس در سوریه را ارتقا دهد.

تونس با تأکید بر ایستادگی این کشور در کنار مردم سوریه، اعلام کرده بود: «مسئله نظام سوریه یک امر داخلی است که تنها به خود سوری‌ها مربوط می‌شود.»

روابط دیپلماتیک سوریه و تونس در دوران ریاست جمهوری «المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور پیشین تونس در چهارم فوریه سال ۲۰۱۲ قطع شد. المرزوقی در بیانیه‌ای از اخراج سفیر سوریه و عدم به‌رسمیت شناختن دولت «بشار اسد» خبر داد و از رئیس‌جمهور این کشور خواست که از سمت خود استعفا دهد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1130280

مهمترین اخبار ایران و جهان: