نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 16:01

شرکت دانش‌آموزان پایه نهم البرز در آزمون‌های مشاوره‌ای الزامی است

کرج- رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز گفت: شرکت دانش‌آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه در آزمون‌های مشاوره‌ای مدارس الزامی است.

فرهاد منظوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شرکت دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه در آزمون‌های مشاوره‌ای مدارس استان از طریق سامانه الزامی است.

وی افزود: دانش آموزان پایه نهم در آزمون رغبت و استعداد تحصیلی به صورت سوال‌های چند گزینه‌ای پاسخ می‌دهند.

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه زمان‌برگزاری آزمون‌های مشاوره‌ای رغبت و توانایی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سراسر کشور در سایت my.medu.ir فقط تا سی و یکم فروردین ماه جاری است، خاطرنشان کرد: این آزمون‌ها ۳۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز مشاوره‌ای فرم شماره شش هدایت تحصیلی را تشکیل می‌دهد و نتایج آن به خودشناسیِ بهتر، و انتخابِ رشته آگاهانه کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: در این آزمون مشاوران مدارس دوره اول متوسطه، دانش آموزان را مورد سنجش قرار می‌دهند تا با استفاده از نتایج حاصل از آن بتوانند مسیر درستی برای هدایت دانش آموزان ترسیم کنند.

منظوری نکته مهم در فرم شماره شش هدایت تحصیلی را ثبت امتیازات مشاوره‌ای ذکر کرد که بیشتر جنبه خودشناسی و خودآگاهی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تصمیم درست برای انتخاب رشته تحصیلی یکی از دغدغه‌های دانش آموزان و خانواده آنها است، یادآور شد: انتخاب رشته‌ای که متناسب با توانایی، علاقه و امکانات فرد و جامعه صورت گیرد تا حدود زیادی می‌تواند رضایت شغلی و سلامت روان فرد را در آینده تضمین کند.

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز، اضافه کرد: به کارگیری ابزار و آزمون‌های مختلف جهت شناسایی استعدادها و رغبت دانش آموزان در مسیر هدایت تحصیلی صحیح اجتناب ناپذیر است که این مهم با انجام آزمون‌های نوین مشاوره‌ای توسط مشاوران مدارس امکان پذیر شده است.

منظوری عنوان کرد: دانش آموزان دوره اول متوسطه به ویژه پایه نهم مدارس استان باید به آزمون‌های مشاوره‌ای انتخاب رشته مجازی توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه نباید نسبت به انتخاب رشته تحصیلی بی تفاوت باشند، افزود: انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم باید با حوصله، دقت و صبر انجام شود.

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: هدایت تحصیلی راهی برای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته‌های مختلف است تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145536

مهمترین اخبار ایران و جهان: