نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 08:11

صدور کیفرخواست متهمان فساد مالی مدیران در شهرداری و شورای شهر گرگان

دادستان عمومی و انقلاب گرگان از صدور کیفرخواست همه متهمان پرونده فساد در شهرداری و شورای شهر گرگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمود اسپانلو صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کیفرخواست همه متهمان پرونده فساد در شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان صادر شد.

وی ادامه داد: در این پرونده برای شهردار سابق گرگان،  دو عضو شورای شهر ،   دو تن از مدیران شهری شهرداری ، چهار کارمند شهرداری، سه پیمانکار شهرداری، یک کارچاق کن و 16  فرد خارج از شهرداری که با این پرونده مرتبط هستند، کیفرخواست صادر شده است.

وی  افزود: پرونده یک عضو شورا پس از صدور کیفرخواست  برای رسیدگی و صدور رای،  به دادگاه کیفری یک استان و پرونده بقیه متهمان به دادگاه کیفری دو گرگان، فرستاده شد.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان تاکید کرد: همه متهمان تا زمان صدور رای دادگاه،  با تودیع وثیقه فعلا آزاد هستند و به استناد ماده هفت قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری،  دو عضو شورای شهر و  2 تن از مدیران  شهری  و چهار کارمند متهم در این پرونده ، فعلا از شغل و  سمت سازمانی ، تعلیق هستند و این افراد حق حضور در شورای شهر و شهرداری گرگان را ندارند.

اسپانلو گفت:  شهردار سابق گرگان،  یک پرونده باز دیگر  هم در دادسرای گرگان دارد که در حال رسیدگی است.

سال گذشته  شهردار، دو عضو شورای شهر و چند تن از کارمندان شهرداری گرگان همراه با یک کارچاق کن و سه پیمانکار و چند نفر دیگر  بازداشت شدند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177080

مهمترین اخبار ایران و جهان: