نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 08:48

۷۰ درصد سهم کود یارانه ای گلستان به اوره اختصاص دارد

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: بیش از ۷۰ درصد سهم سبد کودی یارانه ای سال ۱۴۰۲ گلستان به کود اوره اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صمد ضیائی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: کودهای کشاورزی، یکی از موثرترین نهاده های کشاورزی است که نقش مهمی در افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان بیان کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲، علی رغم مشکلات بسیار در این مسیر، کشاورزان گلستانی با کمبود کود اوره مواجه نبودند و این شرکت از حیث تامین کود اوره رکورد زد.

وی ادامه داد: سهمیه ابلاغی کود اوره در سال جاری، ۱۴۱ هزار و ۹۵۱ تن است و از این مقدار تاکنون هشت درصد از برنامه ابلاغی به میزان ۱۱ هزار و ۳۶۱ تن تامین شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۹ درصد رشد داشته است.

ضیایی توضیح داد که توانستیم میزان کود مصرفی در نخست سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۱ درصد افزایش دهیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان همچنین از هدایت و حمل روان کود اوره از مبادی های کشور بندرعباس و مجتمع پتروشیمی پردیس (بندر امام) در انبارهای سازمانی این شرکت خبرداد و افزود: روزانه ۴۰۰-۳۵۰ تن کود اوره فله کیسه گیری و به انبارهای کارگزاری استان حمل می شود.

وی کود اوره را یکی از پر مصرف ترین و از گلوگاه‌های اصلی افزایش عملکرد تولید عنوان کرد که برای رشد گیاه، افزایش جوانه زنی، حتی میوه دهی و برای تقویت فیتوپلانکتونها در داخل استخرها و همچنین برای مصرف آب بندان های پرورش ماهیان گرمابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156580

مهمترین اخبار ایران و جهان: