نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 00:22

نوجوانان سنندجی مهمان سفره افطاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن را با حضور کودکان و نوجوانان روزه‌دار سنندجی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در محفل انس با قرآن که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان و دیگر مسئولان استانی برگزار شد بیش از 300 کودک و نوجوان سنندجی افطار را مهمان کانون بودند.

مدیرکل کانون استان کردستان در ابتدای این برنامه در سخنانی گفت: محافل انس با قرآن کریم تاثیرات به سزایی بر روی اقشار جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان می‌تواند داشته باشد.
حمیدرضا گوهری افزود: هرقدر بتوانیم در زمینه فرهنگ‌سازی از معارف قرآن کریم بهره ببریم و پیوند عمیق با کودکان و نوجوانان در این زمینه فراهم را سازیم، حتماً به نتایج درخشانی دست خواهیم یافت.
گوهری خاطرنشان ساخت: این محفل قرآنی با هدف نهادینه شدن فرهنگ فراگیری و تلاوت قرآن در بین نسل نوجوان و شناسایی استعدادها ویژه دانش‌آموزان برگزار شد.
وی تقویت باورها و تربیت دینی و نگرش به مسائل اعتقادی و دینی و مذهبی، تببین اثرات نماز و روزه، معرفی اعضای قاری و حافظ قرآن  و تشویق آنها، تقدیر از روزه اولی ها و زمینه‌سازی و ایجاد آمادگی در کودکان برای آغاز دوران تکلیف به شکلی جذاب و تبدیل این روز به خاطره‌ای خوش و به یادماندنی، آموزش نماز و برگزاری نماز جماعت، تحقق، حفظ و تعمیق ارزش‌های دینی را از دیگر اهداف محفل انس با قرآن عنوان کرد.

لازم به ذکر است، مولودی‌خوانی، جمع‌خوانی قرآن، تواشیح، دف‌نوازی، جمع‌خوانی سرود قرآنی، نمایش خلقت، قصه‌گویی، قرائت قرآن و اذان توسط کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های اجرایی محفل انس با قرآن بود که با استقبال خوب کودکان و نوجوانان برگزار شد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1156380

مهمترین اخبار ایران و جهان: