نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 09:42

استقبال میرضیایف از تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ازبکستان و فرانسه

رئیس جمهور ازبکستان در دیدار با وزیر تجارت خارجی فرانسه از تاسیس اتاق بازرگانی مشترک دو کشور و بکارگیری سیستم حمایت از ابتکارات بازرگانی استتقبال کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در شهر «تاشکند» در دیداری با «الیویه بشت» وزیر تجارت خارجی فرانسه از تاسیس اتاق بازرگانی مشترک دو کشور و به کارگیری سیستم موثر حمایت از ابتکارات بازرگانی استقبال کرد.

در این دیدار، پیشبرد و تسریع پروژه‌های معین همکاری‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مالی با مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو فرانسه در ازبکستان مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر تجارت خارجی فرانسه در ابتدای این دیدار سلام گرم و پیام شخصی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه را به رئیس جمهور ازبکستان ابلاغ کرد.

رئیس جمهور ازبکستان با رضایتمندی بر نتایج سازنده نشست کمیسیون بین دولتی که امروز در شهر «تاشکند» و ماموریت تجاری جنبش «مدف» به این کشور در ماه آوریل سال جاری میلادی اشاره کرد.

همچنین بر پیشرفت پروژه‌های راهبردی در دست  اجرا در حوزه انرژی «سبز»، صنعت استخراج، نوسازی زیرساخت‌های گردشگری و شبکه‌های آب و برق و سایر ابعاد اولویت دار تاکید شد.

امروز علاقه شرکت‌های فرانسه به اجرای پروژه‌ها در زمینه شهرسازی، حمل و نقل، صنعت نساجی و تولید انواع جدید مصالح ساختمانی رو به افزایش است.

رئیس جمهور ازبکستان از برنامه‌های تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ازبکستان و فرانسه و به کارگیری سیستم موثر حمایت از ابتکارات بازرگانی استقبال کرد.

فرانسه یکی از مهمترین همکاری بازرگانی ازبکستان در اروپا است. هم اکنون در ازبکستان 16 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران فرانسه فعالیت می‌کنند.

فرانسه استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 3 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 1 مارس سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1191380

مهمترین اخبار ایران و جهان: