نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 17:29

شمارش معکوس برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در ایران

رییس سازمان نهضت سوادآموزی، از برنامه‌ریزی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی طی چهار سال آینده در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال خبر داد و گفت: یک همایش بین‌المللی با حضور معلمان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور برای ریشه‌‌کنی بی‌سوادی در جامعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دومین نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کرمانشاه امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در استانداری کرمانشاه تشکیل شد.

علیرضا عبدی رییس سازمان نهضت سوادآموزی از برنامه‌ریزی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی طی سه تا چهار سال آینده در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال خبر داد و اظهار کرد: کارهای خوبی در راستای تغییرات و تحولات در حوزه سوادآموزی در برخی از استان‌های کشور همچون  اصفهان و خراسان رضوی آغاز شده که نتایج خوبی هم در برداشته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در دیگر استان‌های کشور با استفاده از طرح‌ها و الگوهای جدید بصورت نقطه به نقطه ریشه‌کنی بی‌سوادی را از روستاها، دهیاری‌ها، بخش‌ها شروع می‌کنیم تا به سطح استان و کشور می‌رسد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در نهضت سواد آموزی باید از خواندن و نوشتن عبور کنیم و به دیگر سوادهای مورد نیاز جامعه امروز برسیم، اشاره کرد و گفت: در راستای کسب سوادهای جدید باید برنامه های متنوع و مختلف جانبی دیگر در استان ها در دستور کار نهضت سواد آموزی قرار گیرد.

وی همچنین، از یک همایش بین‌المللی با حضور معلمان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور برای ریشه‌‌کنی بی‌سوادی در جامعه خبر داد و اظهار کرد: یک همایش و یک فرخوان بین‌المللی را در مورد رهیافت‌های نوین سوادآموزی به صورت بین‌المللی با حضور استان‌های و اساتید مختف برگزار خواهد شد.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در ادامه، هدف از برگزاری شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد‌آموزی را حل مسائل و مشکلات موجود در حوزه مدرسه و مقوله مهم پرورش دانست و افزود: ندا خدادادیان (یکی از همکاران فرهنگی استان) یکی از 12 معلم نمونه کشوری، معرفی شده است.

وی ادامه داد: امروز در این جلسه مصوبات خوبی داشتیم. پیگیری عملیات تهیه زمین برای فرهنگیان بحث شد که استاندار دستور داد در اسرع وقت زمین تملک و کار احداث مسکن فرهنگیان اجرایی شود.

استاندار کرمانشاه نیز، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های نشست شورای آموزش و پرورش ایجاد یک اردوگاه ملی برای اسکان اردوهای دانش‌آموزان و راهیان نور است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1172636

مهمترین اخبار ایران و جهان: