نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 10:17

بیش از 7 هزار کیلو مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه جمع‌آوری شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام بیش از ۱۹ هزار و ۴۱۰ بازرسی در اجرای طرح سلامت نوروزی و ماه رمضان، گفت: در طول انجام این طرح ۷ هزار و ۲۱۵ کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع‌آوری شده است.

تشدید نظارت های بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دربرنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲بیش از ۱۹ هزار بازرسی در اجرای طرح سلامت نوروزی کرمانشاه/ ۷ هزار مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته جمع‌آوری شد 

ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگئ با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از تشدید نظارت‌های بازرسان بهداشت محیط دانشگاه در نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا هشتم فروردین‌ماه جاری با آغاز طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک بیش از  ۱۹ هزار و ۴۱۰ بازدید از مراکز تهیه،توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و اقامتی انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  ادامه داد: ۷۱۲ بازدید از این تعداد از کارگاه‌های قنادی تولید زولبیا و بامیه، ۱۹۵ بازدید از مراکز تهیه و عرضه آش وحلیم، یک‌هزار و ۴۵۳ بازدید از سامانه‌های آبرسانی، ۹۲ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و ۱۵ هزار و ۲۷۸ مورد سنجش کیفیت مواد غذایی با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی انجام شده است.

وی ادامه داد: ۵۰۴ مورد بازرسی مشترک با ادارات، ۲۷۴ مورد معرفی متصدیان مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی به مراجع قضایی و۱۱۰ مورد تعطیلی مراکز و اماکن متخلف نیز در این مدت صورت گرفته است.

شکیبا با اشاره به ۸۹ موارد رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه بهداشت ۱۹۰، اضافه کرد: در طوا انجام طرح، ۷ هزار و ۲۱۵ کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع‌آوری شده است.

وی در پایان از همشهریان و مسافران نوروزی خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل نمایید که در اسرع وقت رسیدگی لازم به عمل آید.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1117280

مهمترین اخبار ایران و جهان: