نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 21:01

۷۰۰ میلیارد تومان برای احیای قنوات استان سمنان اختصاص یافت

سمنان- استاندار سمنان گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای احیای قنوات، پوشش انهار و مدیریت منابع آب موجود از محل سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان سمنان بیان کرد: علاوه بر توجه به بحث تامین‌آب در حوزه صنعت و کشاورزی، اولویت اول، اصلی و حیاتی ما تأمین آب شرب برای آحاد اقشار مردم استان است که باید راهکارهای عملیاتی در این حوزه اتخاد شود.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعتی، کشاورزی و شرب در استان با چالش کمبود آب مواجه هستیم، تاکید کرد: یکی از دلایل کاهش ظرفیت در تولید در حوزه صنعت، علاوه بر نبود نیروی کارگری، کمبود آب است.

استاندار سمنان درباره تلاش‌های دولت برای تقویت آبرسانی در استان گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای احیای قنوات، پوشش انهار و مدیریت منابع آب موجود از محل سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت.

هاشمی افزود: توسعه مجتمع‌های کشت گلخانه‌ای و تولیدات محصولات کشاورزی از این طریق و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار، یکی از راهکارهای عملیاتی در راستای مدیریت منابع و مصرف آب در سطح استان است.

وی با بیان اینکه چاه‌های دولتی در دستگاه‌های اجرایی استان احصاء، شرب و غیر شرب بودن آن تعیین تکلیف و به منظور استفاده در سطح استان، مورد بهره برداری قرار گیرد، ابراز کرد: شرکت منطقه‌ای آب به منظور تأمین آب، شرکت آبفا در راستای توزیع آب و مردم و مشترکین به عنوان مصرف کننده، سه ضلع مثلثی هستند که باید در راستای مدیریت مصرف منابع آبی و عبور از چالش کم آبی، به صورت جدی اهتمام داشته باشند.

استاندار سمنان ادامه داد: کاهش سفره‌های آب زیرزمینی و ادامه دار بودن خشکسالی از مواردی است که ضرورت تقویت اقدامات در حوزه برطرف سازی تنش آبی و برگزاری مستمر جلسات حفاظت از منابع آب را بیش از پیش نمایان‌می سازد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183980

مهمترین اخبار ایران و جهان: