نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 22:45

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی خراسان‌شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: طی شش سال اخیر در استان، ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز هادی زارعی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها ضمن گرامی داشت هفته حساب ۱۰۰ امام (ره)، اظهارکرد: در استان طی شش سال اخیر، ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی سیل و زلزله انجام شده است.

وی در ادامه به اقدامات اداره کل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی در زمینه اجرای طرح‌های عمران روستایی در استان، گفت: در سال مالی ۱۴۰۰، ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار (از ردیف اعتبارات ملی، استانی همچنین قیر رایگان) برای اجرای طرح‌های عمران روستایی به این اداره کل اختصاص یافت که این اعتبار در ۳۳۸ روستا صرف و هزینه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی افزود: در سال مالی ۱۴۰۱ نیز ۲۲۴ میلیارد تومان اعتبار (از ردیف اعتبارات ملی، استانی همچنین قیر رایگان) برای اجرای طرح‌های عمران روستایی به این اداره کل اختصاص یافت که این اعتبار در ۳۱۱ روستا صرف و هزینه شد.

وی با تصریح بر این مطلب که بیشترین اقدامات عمرانی انجام شده در این روستاها در زمینه انجام آسفالت معابر روستاها بوده است، اعلام کرد: از سهمیه پنج هزار تن قیر رایگان سال ۱۴۰۰، معابر ۱۳۰ روستا در استان آسفالت شده و در حال آسفالت هستند که انجام آسفالت آن‌ها تا پایان تیرماه امسال ادامه دارد.

زارعی در ادامه با اشاره به ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، عنوان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ برای ۷۰۷ روستا از آن‌ها طرح هادی، تهیه و در ۴۳۱ روستا از آن‌ها طرح هادی اجرایی شده بود.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که هر ۱۰ تا ۱۵ سال طرح‌های هادی روستاها بازنگری می‌شوند، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰، طرح هادی ۵۷ روستای استان، بازنگری و برای ۲ روستا نیز طرح هادی، تهیه شدند.

زارعی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز طرح هادی ۳۳ بازنگری شدند که تا پایان تیرماه امسال تعداد طرح‌های هادی بازنگری شده به ۵۰ طرح خواهند رسید.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1160780

مهمترین اخبار ایران و جهان: