نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 23:45

کمبود مراکز بهداشتی و درمانی از دغدغه های مردم قروه است

قروه- فرماندار قروه گفت: کمبود مراکز بهداشتی و درمانی از دغدغه های مردم قروه است که در حال حاضر چندین پروژه در حال ساخت بوده و در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل فعله گری یکشنبه شب در مراسم روز ملی شورا اظهار کرد: ما در دنیا از لحاظ رشد علمی قبل از انقلاب رتبه ۵۲ را داشتیم در صورتی که امروز رتبه ۱۶ را داریم.

وی افزود: در این شهرستان وضعیت گاز و برق را قبل از انقلاب در ذهن خود تداعی کنید و حال ببینید که چگونه است.

فرماندار قروه خاطرنشان کرد: امسال آخرین روستای شهرستان قروه که روستای «تازه آباد اوریه» است گاز رسانی کردیم و اکنون همه نقاط شهری و روستایی قروه از نعمت گاز، آب، برق و مخابرات بهره مند هستند.

فعله گری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان از عمده ترین مشکلات شهرستان قروه است و این حوزه به ویژه در در ایام عید و تعطیلات به یکی از کانون‌های نارضایتی مردم تبدیل شده بود.

وی افزود: در شهرستان قروه کمبود فضای بهداشتی و درمانی داریم که با پیگیری‌های کلیه مسئولین شهرستانی و استانی ساخت بیمارستان در قروه بالاخره به نتیجه رسید.

فعله گری اظهار داشت: ساختمان بیمه سلامت یکی دیگر از مشکلات این شهرستان است که با اعتبار ۵ میلیارد تومانی در حال ساخت است.

وی افزود: برای ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی نیز زمین تملک شده است و امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن شروع شود.

فعله گری اعلام کرد: در حال حاضر چندین درمانگاه و مرکز بهداشتی و پایگاه سلامت در حال ساخت است که در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: مرکز بهداشتی شهرک امام که در سال ۹۱ کلنگ زنی آن انجام شده بود و سال ۱۴۰۱ ساخت آن را انجام دادیم در هفته دولت ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار قروه تصریح کرد: از عمده ترین مشکلات شهرستان نبود پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بود که در سال گذشته با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در محور «وینسار» کلنگ آن زده شد.

فعله گری افزود: کتابخانه عمومی شهرستان قروه که در سال ۸۴ کلنگ آن زده شد و بالغ بر ۱۶ سال راکد مانده بود، بر اساس پیگیری‌های مکرری که انجام دادیم اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای آن دریافت کردیم و در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مسکن ملی نیز سهم شهرستان قروه ۵ هزار واحد است که ۷۲ واحد آن در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179036

مهمترین اخبار ایران و جهان: