نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 13:53

رشد تولید ضامن امنیت و رفاه کارگران و جامعه است

اراک- استاندار مرکزی گفت: رشد تولید و رونق آن در بخش‌های مختلف ضامن امنیت و رفاه کارگران است و پایه‌های این مهم در استان مرکزی در سال ۱۴۰۱ پایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر دوشنبه در آئین جشنواره تجلیل از کارگران و گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان مرکزی، در سالن غدیر استانداری این استان در اراک، اظهار داشت: مدیران این استان سال گذشته ۷۷۰ سفر شهرستانی در راستای حل مشکلات اقتصادی انجام دادند.

استاندار مرکزی افزود: از این تعداد، ۷۰۰ سفر توسط مدیران دستگاه‌های مختلف و ۷۰ سفر با حضور استاندار مرکزی برگزار شد.

وی ادامه داد: بیشتر این سفرها در راستای حل مشکلات مربوط به حوزه‌های اقتصادی و معیشتی بود و هیچ سفر شهرستانی در خصوص امنیتی برگزار نشد.

مخلص الائمه اضافه کرد: هیچ مدیری در این استان شبانه‌روز و تعطیلی ندارد و همه تلاش‌ها برای رفع موانع اشتغال و تولید به کار گرفته شده است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور دولت سیزدهم به هیچ عنوان تعطیلی و توقف ندارد و این مهم باید سرلوحه کار همه مدیران باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹ نشست کمیسیون کارگری در استان مرکزی برگزار شد، گفت: ۱۰۰ مصوبه در پی داشت و ۹۵ درصد مصوبات آن هم اجرایی شد.

وی بیان کرد: این استان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، استان پهناور و پرجمعیتی نیست و به دلیل شرایط آلودگی هوا جزو کلان‌شهرها قرار گرفته اما به واقع تا رسیدن به کلانشهر، ۴۰۰ هزار نفر جمعیت فاصله دارد.

مخلص الائمه افزود: جمعیت کارگری استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها بالا است و ۶۰ درصد شاغلین استان مرکزی را قشر کارگر تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه اول تنوع صنعتی کشور را دارد، گفت: با وجود پایتخت صنعت ایران و مشکلات اقتصادی، سال گذشته آرامش در صنایع این استان حاکم بود و تمام شاخص‌های مرتبط با اشتغال آن، با رشد همراه بود.

استاندار مرکزی افزود: این استان سال گذشته رتبه اول راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، رتبه دوم پایش فضای کسب و کار و رتبه دوم در تسهیل و رفع موانع تولید را داشت و در اتفاقات تلخی که در جریان ناآرامی‌های کشور صورت گرفت و تاثیراتش را هم بر اقتصاد نشان داد، هیچ تعطیلی و تنشی در واحدهای تولیدی و کارگری استان مرکزی رخ نداد.

وی ادامه داد: سال گذشته در این استان، چهار نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با ۲۲ مصوبه، چهار نشست کارگروه توسعه صادرات با ۲۴ مصوبه، ۶ نشست کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی با ۵۱ مصوبه، ۹ نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با ۹۴ مصوبه، ۱۸ نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با ۶۲ مصوبه، ۳۲ نشست کارگروه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ با یک‌هزار و ۳۲۸ مصوبه، ۹ نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوص با ۹۶ مصوبه، ۱۱۱ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۲۲۷ مصوبه و ۲۱ نشست رونق تولید با ۳۷۲ مصوبه برگزار کرد.

مخلص الائمه اضافه کرد: استان مرکزی در حوزه‌های امنیتی و اجتماعی نیز نشست‌های متعدی داشت و ۴۰ نشست شورای تأمین برگزار شد که ۱۲۱ مصوبه به همراه داشت و ۲۰ درصد از مصوبات این شورا مربوط به حوزه صنعت و اشتغال بود.

وی تصریح کرد: بدون تردید پایه‌های رشد تولید به عنوان ضامن امنیت و معیشت کارگران و همه آحاد جامعه است و پایه‌های آن سال گذشته در استان مرکزی ایجاد شد.

استاندار مرکزی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، سال گذشته و هم‌اکنون هیچ صنعت بزرگ و صدقه بگیری در این استان مرکزی وجود نداشت و ندارد، گرچه این واحدها در ظرفیت‌های بالا نیستند اما روی پای خود ایستاده‌اند و به زودی کمک حال دولت نیز می‌شوند.

وی ادامه داد: برای رشد تولید و حرکت کلی اقتصاد استان مرکزی ۲ موضوع در اولویت است که در گام اول، حمایت و سرعت و شتاب دادن به صنایع پیشران مورد توجه است و در گام دوم حرکت صنایع در زنجیره ارزش افزوده است.

مخلص الائمه اضافه کرد: در راستای زنجیره ارزش افزوده کارگروهی در حوزه معاونت اقتصادی استانداری این استان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: اگر در مسیر تکمیل زنجیره ارزش حرکت نشود، پدیده خام‌فروشی به شکل دیگر وارد می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه کشور کماکان در جنگ همه جانبه اقتصادی قرار دارد و باید با همت بخش تولید و کارگران، پیروزی نهایی به دست آید، گفت: همه باید تلاش کنند تا زمینه تولید و اشتغال بیش از پیش فراهم شود و مدیران نیز در راستای رفع موانع در این زمینه، از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی خاطر نشان کرد: حل برخی از مشکلات بین بخشی است و باید با تعامل، بازدیدهای میدانی و برگزاری نشست‌های مختلف آنها را رفع کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180080

مهمترین اخبار ایران و جهان: