نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 12:04

طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی فردا در مجلس بررسی می‌شود

نایب رئیس مجلس گفت: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی فردا در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد تا مشکل توقف صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرهای کوچک و متوسط حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: موادی که پیش از عید درباره سازوکار حق بیمه کارگران ساختمانی تصویب کردیم، متأسفانه برای فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در سراسر کشور ایجاد مشکل کرده است.

وی بیان کرد: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی تدوین شده و به صورت دو فوریتی در نوبت اعلام وصول است. به دلیل اشتباهی که در متن نهایی گزارش وجود داشت، نحوه محاسبه صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرهای کوچک و متوسط سرسام‌آور شده و امکان صدور پروانه‌ها از بین رفته است و شهرداری‌ها نیز دچار مشکل شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون‌های عمران و اجتماعی با کلیات این طرح موافق هستند و از رئیس جلسه می‌خواهم با توجه به اینکه این اصلاحیه باعث خواهد شد گره از کار مردم باز شود، اعلام وصول شود تا بتوانیم مشکل صدور پروانه‌های ساختمانی بابت حق بیمه کارگران ساختمانی در شهرهای کوچک و متوسط را حل کنیم.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: در حال حاضر یک سازنده اگر صد متر مربع بخواهد مجوز ساخت بگیرد، باید ۲۱ تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت کند، در حالی که قبلاً این موضوع ۲ تا ۳ میلیون تومان بود. ان‌شاء الله امروز این طرح را اعلام وصول می‌کنیم و فردا در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179680

مهمترین اخبار ایران و جهان: