نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 13:23

تخصیص 115 هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار به آذربایجان غربی

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی در سال 1401، افزون بر 115 هزار و 500 تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار به استان تخصیص داده شده که بیشترین سهم آن مربوط به کود اوره به میزان 86 هزار و 525 تن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد مظلومی اظهار داشت:بر اساس برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۱، افزون بر ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار به استان تخصیص داده شده که بیشترین سهم آن مربوط به کود اوره به میزان ۸۶ هزار و ۵۲۵ تن است. 

وی ادامه داد:از این میزان و حدود ۶۷ هزار تن منتهی به پایان اسفند ماه به کارگزاران شهرستانها ارسال شده است و به عبارتی حدود ۹۰ درصد سهمیه کود اوره استان در سال ۱۴۰۱ تامین و ۷۸ درصد توزیع و مابقی بعنوان ذخایر استراتژیک در انبارهای سازمانی نگهداری شده است. 

مظلومی تصریح کرد: از مقادیر فوق بر اساس برنامه  ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی, سهمیه سالیانه کود ازته شهرستان  نقده ۵ هزار و ۸۹۴ تن و مقدار توزیع شده نیز به همین میزان است و سهمیه سالیانه شهرستان اشنویه ۳ هزار و ۴۶۱ تن و مقدار توزیع شده ۲ هزار و۵۸۷ تن است. 

این مقام مسوول افزود: در مورد ذخایر استراتژیک انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی  نیز  بیشترین ذخیره سازی انجام شده در چند سال اخیر در استان اتفاق افتاده و بالغ بر حدود ۱۰ هزار تن از انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت موجود است. 

وی خاطرنشان کرد:  این امر بیانگر این است که ذخیره سازی به میزان کافی انجام گرفته و در صورت نیاز هر منطقه با تخصیص سازمان جهاد کشاورزی قابل تامین است. 

مظلومی در ادامه افزود : با توجه به اهمیت کود برای تغذیه گیاه که موجب افزایش محصول و حفظ حاصلخیزی خاک می شود ، کشاورزان باید از بهترین زمان کوددهی به محصولات خود آگاه باشند و این شرکت آمادگی دارد بر اساس حواله الکترونیکی صادره از مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها نسبت به تامین کود مورد نیاز تمهیدات لازم را انجام دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133180

مهمترین اخبار ایران و جهان: