نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 12:29

بخشی از اعتبار پروژه ۲ خطه شدن راه آهن زنجان–قزوین تخصیص یافت

زنجان-مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: بخشی از اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهوری برای تسریع اجرای پروژه ۲ خطه شدن راه آهن زنجان – قزوین تخصیص یافته است.

منوچهر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بخشی از اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی سفر رییس جمهوری برای تسریع پروژه تخصیص یافته که برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان زنجان اعتبار قابل توجهی برای پروژه ۲ خطه شدن راه آهن زنجان – قزوین مصوب شد که باید ظرف سه سال (تا سال ۱۴۰۲) تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه راه آهن کشور نیز بخش عمده از سهم ۱۵۰ میلیارد تومانی خود شامل ۱۳۴ میلیارد تومان را پرداخت کرده است، افزود: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین در چهار قطعه در دست اجرا و تکمیل است.

صفری با بیان اینکه ۹۰ درصد عملیات اجرایی این طرح به ویژه در برش استانی به اتمام رسیده و ۱۰ درصد آن باقی مانده است، ادامه داد: وجود معضلات اجتماعی محدوده تاکستان به میزان ۱۱ کیلومتر از مشکلات مهم اجرای این طرح است که استاندار زنجان پیگیر رفع این موضوع هستند.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: کاهش ۷ برابری مصرف سوخت، ایمنی بیشتر از ۵۰ برابری، کاهش فوق‌العاده اشغال سطح زمین نسبت به عملکرد، سهم ناچیز در آلودگی صوتی، ظرفیت جابه‌جایی بالاتر و سایر از جمله مزایا و ویژگی‌های ممتاز حمل و نقل ریلی به‌شمار می‌رود.

صفری افزود: ارزش روز پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است و بهره‌برداری از آن ترافیک را تا ۷۰ درصد و سرعت سیر قطارها را تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: برخی از قطعات و بلاک های این محور و کارهای تکمیلی از قبیل بالاست ریزی و انجام عملیات زیرکوبی آن انجام گرفته است، ادامه داد: تاکنون برای اجرای این پروژه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132936

مهمترین اخبار ایران و جهان: