نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 09:35

حکایت استخر خوش‌نشین‌های ملارد و بی‌آبی روستائیان

فرماندار ملارد با تأکید بر لزوم برخورد جدی با برداشت‌های غیرمجاز آب شرب و تشکیل اکیپ‌های ویژه برخورد با انشعابات غیرمجاز گفت: افرادی خوش‌نشین در ملارد از آب شرب برای پرکردن استخرهای خود بهره‌ می‌برند، در حالی که روستائیان ما با بی‌آبی مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملارد، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ملارد با هدف بررسی اقدامات دستگاه‌های اجرایی در خصوص مدیریت و صیانت از آب زیرزمینی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهرداران و دیگر اعضای ستاد در دفتر فرمانداری برگزار شد.

فرهاد اکبرپور در این جلسه گفت: در راستای صیانت از منابع آبی، 279 حلقه چاه آب غیرمجاز با عمق 200 متر و دبی 4 لیتر بر ثانیه در سال 1402 در نقاط مختلف شهرستان ملارد پر و مسدود شد.

وی افزود: با این اقدام از برداشت بی‌رویه یک میلیون و 500 هزار مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی در ملارد جلوگیری شد.

مدیر امور منابع آب غرب استان تهران گفت: به‌منظور نظارت بهتر و کنترل مصرف آب در بخش‌های صنعتی و کشاورزی در شهرستان ملارد در سال گذشته 60 دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های آب نصب شده است.

وجود 270 حلقه چاه مجوزدار در بخش کشاورزی

حمید احمدی؛ رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملارد نیز با اشاره به تغییر روش‌های آبیاری از سنتی به مدرن، گفت: در حال حاضر 270 حلقه چاه کشاورزی مجوزدار در شهرستان ملارد وجود دارد و مصرف آب در بخش کشاورزی در سال 1403 بیش از 90 میلیون مترمکعب برآورد شده است.

اصلاح شبکه توزیع آب به طول 4 کیلومتر

مهدی زماندار؛ مدیر امور آبفای شهرستان ملارد در ادامه جلسه با اشاره به اینکه جمع‌آوری و برخورد با انشعابات غیرمجاز آب شرب به‌صورت گسترده در سطح روستاها در حال انجام است، گفت: به‌منظور تأمین آب شرب پایدار، مشترکین از ابتدای سال‌جاری تاکنون 4 کیلومتر شبکه توزیع آب‌رسانی فرسوده اصلاح و بازسازی شد.

لزوم برخورد با انشعابات غیرمجاز در اسرع وقت

سرپرست فرمانداری ملارد نیز با تأکید بر برخورد جدی با برداشت‌های غیرمجاز آب شرب گفت: این موضوع به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست که افرادی خوش‌نشین بخواهند از آب شرب برای پرکردن استخرهای خود بهره‌مند شوند، در حالی که روستائیان ما از مشکل بی‌آبی رنج می‌برند.

امین اسدی ادامه داد: تمام مسئولان امر به‌ویژه اداره آب و فاضلاب موظف هستند، با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی به‌صورت جدی نسبت به شناسایی و برخورد با انشعابات غیرمجاز در اسرع وقت اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری ملارد با بیان اینکه موضوع آب یکی از مهمترین مباحث حیاتی است، افزود: بخشی از مشکلات آب شهرستان در حوزه زیرساختی بوده که توسط فرمانداری و نماینده مجلس در حال پیگیری است و بخش دیگر آن‌ها به مشکلات حوزه مدیریتی برمی‌گردد که باید مدیران و مسئولان امر برای حل این مشکلات پای‌کار باشند.

اسدی از وجود انشعابات غیرمجاز آب به‌عنوان یک مشکل جدی حوزه مدیریتی یاد کرد و گفت: باید اکیپ‌هایی در سطح شهرستان تشکیل شود تا با انشعابات غیرمجاز برخورد جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

 
 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710137

مهمترین اخبار ایران و جهان: