نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1403 - 15:01

ایزدی: پدافند غیرعامل باید یک دفاع چندلایه و هم افزا باشد

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در عرصه پدافند غیرعامل باید یک دفاع یک‌پارچه، چندلایه و هماهنگ و هم‌افزا بین بخش‌های کشوری و لشکری شکل گیرد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، جلسه شورای معاونین سازمان پدافند غیرعامل کشور، با حضور سردار سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) و جمعی از معاونین وی برگزار شد.

در این جلسه آخرین اقدام‌ها و دستاورد‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای ارتقای آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات نوین تشریح شد.

در ابتدای این نشست سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گزارشی از وضعیت آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات و مخاطرات انسان ساخت و طرح‌ها و نظام‌های عملیاتی ارایه و پیشنهاداتی در راستای ارتقای همکاری‌ها و هم افزایی‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ارائه کرد.

وی با اشاره به هماهنگی بسیار خوب در زمینه اقدامات مبتنی بر پدافند غیرعامل بین بخش دفاعی و بخش اجرایی دولت به تبیین نقش هماهنگ کنندگی سازمان پدافند غیرعامل کشور بین این دو بخش پرداخت.

سردار جلالی در ادامه اهمیت ارتقای آمادگی‌های پدافند غیرعامل در بخش کشوری در برابر تهدیدات احتمالی دشمن را تشریح و بر نقش وحدت برای ارتقای انسجام داخلی در مقابله با تهدیدات تاکید کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: در راستای دستیابی به یک دفاع چند لایه، هماهنگ و یکپارچه، یکی از مهمترین الزامات، برگزاری رزمایش‌های جامع و هماهنگ بین بخش‌های کشوری و لشکری در حوزه پدافند غیرعامل است تا با مشخص شدن نقاط ضعف و قوت، نسبت به برطرف کردن ضعف‌ها و تقویت قوت‌ها، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

در ادامه سرلشکر ایزدی با تاکید بر اینکه سازمان پدافند غیرعامل مسیر روبه رشدی در سال‌های گذشته داشته است، افزود: تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور یک ظرفیت قانونی مهم و ارزشمند در مسیر ارتقای پایداری ملی کشور به ویژه در عرصه دفاع سایبری است و سازمان باید از این ظرفیت حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به توفیقات کشور در عملیات دفاعی مشروع وعده صادق گفت: در عرصه پدافند غیرعامل باید یک دفاع یک‌پارچه، چندلایه و هماهنگ و هم‌افزا بین بخش‌های کشوری و لشکری شکل گیرد.

وی با اشاره به شکست راهبردی رژیم صهیونسیتی در برابر گروه‌های مقاومت در فلسطین اشغالی و باریکه غزه تاکید کرد: یکی از دلایلی که گروه‌های مقاومت توانسته‌اند در برابر رژیم صهیونسیتی که ادعای قدرت نظامی دارد، توانمندی‌های خود را حفظ کنند رعایت الگو‌ها و ضوابط پدافند غیرعامل است.

سرلشکر ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تهدید را باید همیشه جدی گرفت، گفت: نظام دفاع سایبری کشور باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی ها، آسیب پذیری‌های احتمالی را به حداقل رسانده و تهدیدات را بی‌اثر کند و در این رویکرد حفاظت از زیرساخت‌ها در اولویت است.

سرلشکر ایزدی همچنین از اقدام‌ها و دستاورد‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور به فرماندهی سردار جلالی در عرصه مقابله با تهدیدات سایبری تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1709881

مهمترین اخبار ایران و جهان: