نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 23:19

اربعین حرکت به سمت تمدن اسلامی است

بوشهر - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: اربعین حرکتی به سمت تمدن اسلامی و یکی از وقایع نورانی و معنوی است که سبب رشد و تعالی انسان می‌شود.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بروز و ظهور ولایت مداری در اربعین اتفاق می‌افتد و ما در اربعین حسینی به ولایت می رسیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: درس‌های اربعین همواره در زندگی مردم جاری و ساری است و آثار تربیتی فوق العاده ای دارد که یکی از آن آثار ولایت مداری است و لذا حرکت اربعین از نجف جهت عهد و پیمان با ولایت امیرالمومنین علیه السلام آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اربعین ابعاد مختلفی دارد گفت: از جمله ابعاد اربعین می‌توان به تمدن سازی، آثار تربیتی و فرهنگی اشاره کرد که زیارت سیدالشهدا از نوع آثار تربیتی فرهنگی و تمدن سازی برای ظهور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه یادآور شد: پیاده روی اربعین آثار سریع و عمیقی به همراه دارد و استقبال مردم ایران از محرم و اربعین از نقاط قوت این آثار است.

وی یادآور شد: اربعین به عنوان تمدن قرن، نیازمند تبیین است همانگونه که عید غدیر در سراسر کشور رقم خورد و فراگیر شدن آن با مجاهدت و تبیین صورت گرفت، اربعین هم نیازمند تبیین همگانی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: اربعین حرکتی به سمت تمدن اسلامی و یکی از وقایع نورانی و معنوی است که سبب رشد و تعالی انسان می‌شود.

وی بیان کرد: اگر اربعین شکل نمی‌گرفت، این بزرگی، تعالی و رشد اتفاق نمی‌افتاد و جمعیت میلیونی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین می‌تواند سپاه امام زمان را تشکیل دهد.

وی یادآور شد: عزاداری ماه صفر و اربعین حسینی همانند ماه محرم در شهرستان دار المومنین گناوه با حضور پرشور مردم و سخنرانی وعاظ و خطبا در حال برگزاری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487237

مهمترین اخبار ایران و جهان: