نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 07:32

درآمد یزدی‌ها از متوسط کشوری بالاتر و هزینه‌ها پایین‌تر است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد با بیان این‌‎که طبق اعلام مرکز آمار ایران درآمد خانوارهای یزدی در سال حدود ۸ درصد از میانگین کشوری بیشتر است گفت: در مقابل هزینه خانوارهای یزدی از میانگین کشوری ۱۱ درصد کمتر است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد دهقان منشادی صبح امروز در جریان دیدار آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: این موضوع با گزاره گران بودن یزد به هیچ عنوان همخوانی ندارد و عدم صحت آنرا اثبات می‌کند و آمار فوق در تضاد با معرفی یزد به‌عنوان گران‌ترین استان کشور است.

وی با بیان این‌که خانوارهای یزدی رتبه اول میزان پس انداز در کشور را دارند، افزود: یزد بعد از استان تهران بالاترین میزان سرانه تسهیلات پرداختی در کشور را به خود اختصاص داده که باید در کنار آمار تورم، توجه بیشتری به آن شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد پیشتر با تاکید بر این‌که تورم با گرانی متفاوت است گفته بود: در انعکاس مباحث تورم باید دقت کرد که استان یزد تورم وجود دارد؛ اما یزد گران‌ترین استان در کشور نیست و قیمت بسیاری از کالاها به نسبت سایر نقاط کشور مناسب تر است.

پایان پیام/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482381

مهمترین اخبار ایران و جهان: